המדינה לא מחכה: חברת החשמל הממשלתית החדשה תקים תחנת כוח ראשונה עד 2013

כך עולה מדברים שאמר ביום שישי האחרון מנכ"ל משרד התשתיות, עו"ד חזי קוגלר. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ-300-400 מיליון דולר

המדינה לא מחכה להסכמת חברת החשמל לשינוי המבני ומתחילה ליצוק פעילות לחברת החשמל הממשלתית החדשה ("חברת החשמל השנייה").

משרדי האוצר והתשתיות צפויים לאשר לחברת הייצור הממשלתית החדשה להקים תחנת כוח בהספק של כ-400 מגאווט על בסיס גז טבעי עד לשנת 2013. כך עולה מדברים שאמר ביום שישי האחרון מנכ"ל משרד התשתיות, עו"ד חזי קוגלר. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ-300-400 מיליון דולר.

בכנס של ארגון מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה אמר קוגלר כי המשרד אף תומך בכך שחברת החשמל החדשה תקים תחנה נוספת וזאת על רקע העיכוב הצפוי בכניסת היצרנים הפרטיים. "אני מתחיל לפקפק באפשרות שיצרנים פרטיים יוכלו לתת את ה-1,800 מגאווט הנדרשים מהם בשנים הקרובות. יש בעיות קשות של בירוקרטיה ומחסור בגז טבעי. החלטנו עקרונית לתת תחנה אחת לחברת הייצור הממשלתית עד 2013 ואולי נידרש לתחנה נוספת", אמר קוגלר.

קוגלר אמר עוד כי למרות תגלית הגז בקידוח "תמר" מול חיפה אסור לעצור את המכרז ליבוא גז טבעי נוזלי (LNG) למשק. "יש כאלה שחושבים שכל הבעיות נפתרו אבל נצטרך עדיין LNG במשק. אחרי הניסיון שלנו עם מצרים, גזפרום ו-BG, אנחנו לא רוצים להיות תלויים באף אחד".

כזכור, עם כישלון המשא ומתן על יישום הרפורמה בחברת החשמל, החליטה הממשלה כי חברת החשמל במתכונתה הנוכחית לא תקים עוד תחנות כוח, למעט אלה הכלולות בתוכנית החירום למשק החשמל (עד 2012/13) ופרויקט התחנה הפחמית הנוספת באשקלון (עד 2015). הפרויקטים העתידיים יתוכננו ויוקמו באמצעות חברת ממשלתית חיצונית ויופרטו בעתיד. בנוסף, הוחלט על הוצאת ניהול מערכת החשמל מידי חברת החשמל.