הילארי קלינטון קוראת לסין להמשיך ולרכוש אג"ח של ממשלת ארה"ב

"שתי המדינות קשורות זו בזו, ולא יהיה זה האינטרס של סין אם ארה"ב לא תוכל לעמוד בחובותיה" ; "סין יודעת שהיא צריכה את הכלכלה האמריקנית בריאה, מאחר שזהו שוק היצוא הגדול ביותר של סין"

מזכירת המדינה, הילארי קלינטון קוראת לסין להמשיך ולרכוש אג"ח של ממשלת ארה"ב בכדי לעזור במימון תוכנית התמריצים של הנשיא ברק אובמה. "שתי המדינות קשורות זו בזו, ולא יהיה זה האינטרס של סין אם ארה"ב לא תוכל לעמוד בחובותיה", אמרה היום (א')קלינטון בראיון בתחנת הטלוויזיה דרגון בשנחאי.

"סין יודעת כי היא צריכה את הכלכלה האמריקנית בריאה, מאחר שהשוק האמריקני הינו שוק היצוא הגדול ביותר של סין", אמרה קלינטון, והוסיפה כי ארה"ב חייבת לנקוט באמצעים דרסטיים על מנת לעודד את הצמיחה.

"אנחנו באמת עשויים להתרומם או ליפול יחד". "בכך שסין ממשיכה לתמוך במכשירים הפיננסיים שמציע האוצר האמריקני היא למעשה מכירה בקשר ההדדי בין המדינות".

סין היא המחזיקה הגדולה ביותר של אגרות חוב של ממשלת ארה"ב, סין הגדילה את רכישותיה ב-46% בשנה שעברה לשיא של 696.2 מיליארד דולר, כאשר המיתון הגלובלי הגדיל את הביקושים לסוג זה של נכס. בשבוע שעבר הודיעה הממשלה הסינית כי בכוונתה להוסיף ולרכוש אג"ח ממשלתיות, אך הדגישה כי המשך הרכישות יהיה תלוי במידת שמירת ערכן והביטחון שטמון בהשקעה מסוג זה.

סין המשיכה לרכוש חוב של ממשלת ארה"ב למרות עלייה של 27% שנרשמה בהחזקותיה במט"ח בשנת 2008.

ב-6 בפברואר צפו כלכלני JP מורגן צ'ייס כי סין תמשיך לרכוש אג"ח של האוצר האמריקני "לא רק לשם יציבות בטווח הקרוב של המערכת הפיננסית העולמית, אלא מאחר שאין אלטרנטיבה נזילה אחרת בשוק אשר יכולה להכיל את ההשקעה המאסיבית של סין אשר יתרותיה ממשיכות לגדול". יתרות המטבע של סין מסתכמות ב-1.95 טריליון דולר ומהוות כ-29% מסך המט"ח העולמי.