"הסדר עם מחזיקי האג"ח והבנקים הוא תנאי בסיסי לכניסת משקיע לדפי זהב"

כך אמר היום מנכ"ל החברה, ניר למפרט, באסיפת מחזיקי האג"ח ; דפי זהב מסרה כי היא עלולה לחרוג מאמות המידה הפיננסיות שנקבעו לה, אך המשקיעים המוסדיים אינם ממהרים לנצל זאת כעילה לפירעון מיידי

"אני מתייחס אליכם ואל הבנק כבעלים של החברה", אמר מנכ"ל דפי זהב, ניר למפרט, למחזיקי האג"ח של החברה באסיפה שהתקיימה היום במשרדיה ברמת-גן.

באסיפה, שכונסה ביוזמת החברה, הסבירה דפי זהב למשקיעים המוסדיים כי ישנו חשש שלא תעמוד באמות המידה הפיננסיות שנקבעו בהנפקת האג"ח, בדבר שמירה על יחס הון עצמי-למאזן של 20%. יחס זה צפוי לרדת עקב מחיקות מוניטין שהחברה, שבשליטת קרן ההשקעות בבקוק אנד בראון, צפויה לבצע בדו"חות הרבעון הרביעי שיתפרסמו בקרוב.

אי עמידה באמות המידה (קובננטס) מקנה למחזיקי האג"ח עילה לפירעון מיידי שלהן. השווי המלא של האג"ח עומד כיום על 350 מיליון שקל.

למרות החריגה מהקובננטס, הרי שבתשלום האג"ח הקרוב אמורה החברה לעמוד ללא בעיות. באפריל הקרוב היא אמורה לשלם למחזיקי האג"ח 10 מיליון שקל, כאשר בקופתה כעת מזומנים בסך 35 מיליון שקל.

התשלום המשמעותי הוא בשנת 2010, אז תצטרך דפי זהב לפרוע חלק ניכר מהקרן, ובמצבה הנוכחי היא עלולה להיתקל בקושי תזרימי לעמוד בתשלום.

למרות העילה לפירעון מיידי, נראה כי בעלי האג"ח אינם ממהרים להפעיל אותו.

המוסדיים סבורים כי החברה יכולה לשרוד, וזאת למרות שבבקוק אנד בראון כבר שערכה אותה לשווי אפס בספריה.

"מדובר בחברה שמייצרת תזרים מזומנים, למרות הירידה בהכנסות", הסביר אחד המוסדיים, שציין עוד כי "בינתיים החברה עומדת בתשלומי האג"ח שלה". כן לדבריו, "זו חברה שמתאימה כמו כפפה ליד להשקעה של קרנות המנוף".

באסיפה היום הדגיש למפרט את החשיבות של הכנסת משקיע לחברה, כשלדבריו "אין עדיין משקיע קונקרטי, אך חייבים להכניס משקיע כדי שתהיה יציבות". עוד הוסיף למפרט, כי אי הוודאות לגבי בעל השליטה פוגעת בדפי זהב. "סימני השאלה מעל החברה מביאים להאצת הירידה בהכנסות", הסביר.

למפרט ציין כי המשקיעים שמתעניינים בחברה מוטרדים בעיקר מנושא החוב. "הסדר עם מחזיקי האג"ח ועם הבנק הוא תנאי בסיסי כדי שייכנס משקיע", אמר.

באסיפה הועלתה אפשרות כי המוסדיים ייתנו לחברה החרגה, כלומר יקצו לה כמה חודשים לשפר את מצבה כך שתחזור לעמוד בקובננט. כמו כן, נשקלה האפשרות כי הבנקים יעמידו את דפי זהב למכירה, לאחר שהם ומחזיקי האג"ח יקבלו בה מניות נוספות.

הרכישות לא עזרו

דפי זהב החלה את דרכה בייצור ושיווק של מדריכי עסקים מודפסים, תחום שנחלש משמעותית מאז הפך האינטרנט לכלי המוביל בחיפוש מידע. למפרט, שהגיע לחברה בשנת 2005, נקט מדיניות אגרסיבית של רכישות, ודפי זהב רכשה שורה של אתרי אינטרנט, בהם אתר השוואות המחירים זאפ ומדריך המסעדות rest.

את המחצית הראשונה של 2008 סיימה דפי זהב עם הכנסות של 157.8 מיליון שקל, גידול של 8.9% לעומת התקופה המקבילה ב-2007. ה-EBITDA (רווח תפעולי ללא הוצאות ריבית, מס ופחת) במחצית עמד על 38.8 מיליון שקל, צמיחה של 12% לעומת התקופה המקבילה, ואילו החוב הבנקאי הסתכם ב-282 מיליון שקל. סך החוב עמד באותה עת על 625 מיליון שקל.