קח 18.8 מיליון דולר, רק תעזוב אותנו בשקט

סאגה שנמשכה שלושה חודשים הגיעה לסיומה, אחרי שניו יורק ניקס וסטפון מארבורי הגיעו להסכם שישחרר את הגארד מקבוצת ה-NBA ; מארבורי, שוויתר על 2 מיליון דולר משכרו השנתי, צפוי להצטרף כעת לסלטיקס

שלושה חודשים אחרי שהשעתה אותו מכל פעילות, הצליחה ניו יורק ניקס להגיע עם סטפון מארבורי להסכם שישחרר אותו מהקבוצה. הצדדים לא חשפו מהו סכום השחרור שעליו סוכם, אך לפי דיווח ה"ניו יורק טיימס", הגארד, שלא שיחק דקה אחת העונה והיה אמור להרוויח שכר של 20.8 מיליון דולר, יוותר על 2 מיליון דולר ויקבל כ-18.8 מיליון מתוך הסכום.

הניקס יחסכו כעת סכום כולל של כ-4 מיליון דולר, אם לוקחים בחשבון גם את מס הלוקסוס שקבוצת ה-NBA משלמת על חריגות מתקרת השכר.

כזכור, הסאגה סביב השחקן החלה כבר בסוף נובמבר, אז נקנס מארבורי ב-400 אלף דולר, אחרי שלטענת הניקס סירב להשתתף במשחק מול דטרויט פיסטונס. למרות שמארבורי הכחיש כי סירב לשחק, ימים ספורים לאחר מכן הוא כבר קיבל הודעה מהקבוצה לפיה הוא מושעה מכל פעילות עד שיימצא פיתרון בעניינו, והמאמן מייק ד'אנטוני אף הצהיר כי הוא לא זקוק לשירותיו.

ההערכות בארה"ב כעת הן שמארבורי יצטרף בקרוב לבוסטון סלטיקס. הגארד בן ה-32 מסר ל-ESPN: "אני שמח שכל הבעיות מאחוריי ואני מצפה להתחיל פרק חדש בקריירה שלי".

כל העדכונים הכלכליים מה-NBA בניוזלטרים והתראות הספורט החינמיים של גלובס