ערוץ הקניות ו-HOT חתמו על הסכם חדש

בעקבות ההסכם ימשיך הערוץ להיות משודר בכבלים באפיק 21 ; חתימת ההסכם מסיימת סכסוך מסחרי ארוך בין ערוץ הקניות ו-HOT, במסגרתו עתר ערוץ הקניות לבג"ץ נגד כוונת HOT להעלות את דמי השימוש של הערוץ

לאחר משא-ומתן ארוך שנמשך למעלה משנה, ערוץ הקניות ו-HOT חתמו על הסכם חדש, במסגרתו ימשיך הערוץ להיות משודר בשנים הקרובות למנויי הכבלים האנלוגיים והדיגיטליים. בעקבות ההסכם בוטלה העתירה לבג"ץ שהגיש ערוץ הקניות נגד HOT, שר התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין.

כאמור, בעקבות ההסכם לפיו ימשיך הערוץ להיות משודר באפיק 21, החליט הערוץ להסיר את העתירה שהוגשה לבג"ץ נגד הכוונה של HOT להעלות את מחיר דמי השימוש של הערוץ. מערוץ הקניות נמסר היום (ד') כי ההסכם בין HOT לבין הערוץ לא השתנה, וכי דמי השימוש נותרו כשהיו בעבר.

סמנכ"ל ערוץ הקניות, עמי איטח, אמר היום: "אנו מברכים על ההסכם שנחתם, ובעיקר שמחים על כך שכל צופי הערוץ יוכלו להמשיך וליהנות משידוריו. הערוץ רואה חשיבות ציבורית רבה בכך ששידוריו יגיעו לכלל מנויי הכבלים והלוויין במסגרת חבילות הבסיס האנלוגית והדיגיטלית".

ערוץ הקניות משדר 24 שעות ביממה, 363 יום בשנה, ומציע מוצרים למכירה, חלקם מוצרים המיובאים על-ידו בתחומי האלקטרוניקה, מוצרים לבית ולמטבח ומכשירי כושר. הערוץ משודר הן על גבי פלטפורמת הכבלים האנלוגית והדיגיטלית והן על גבי פלטפורמת הלוויין.

לפני כשנה איימה HOT כי בכוונתה להוריד את ערוץ הקניות מחבילת הבסיס האנלוגית ולהעלות במקומו את ערוץ הבידור הישראלי. יחד עם זאת, באותה תקופה החליטה מועצת הכבלים והלוויין כי למרות של-HOT אין חובה להעביר את ערוץ הקניות, יש לה חובה לחבילת בסיס מסוימת וכל הורדה של ערוץ מחבילת הבסיס מחייבת פנייה למועצה לשם מתן אישורה וכן הצעת פיצוי ללקוחות. החלטה זו קוממה את HOT, והמהלך, כך נראה - טורפד.