תקציב הבנייה השנתי של סוצ'י 2014 קוצץ ב-916 מיליון דולר

חלק מהכספים המקוצצים ילכו בחזרה לקופת ממשלת רוסיה, שהקציבה ב-2008 סכום של 330 מיליון דולר שכלל לא נעשה בו שימוש ; חברת הנפט הממשלתית Rosneft תתמוך במשחקים בהיקף של 180 מיליון דולר

תקציב הבנייה השנתי של משחקי החורף האולימפיים בסוצ'י 2014 ייחתך בכ-66%. כך הודיע אתמול (ג') שר הפיתוח האיזורי של ממשלת רוסיה, ויקטור בזארגין.

תקציב הבנייה השנתי הוערך בתחילה ב-1.4 מיליארד דולר, אך כעת הוא יקוצץ ב-916 מיליון דולר. חלק מהכספים המקוצצים ילכו בחזרה לקופת המדינה, שהקציבה אשתקד 330 מיליון דולר שכלל לא נעשה בהם שימוש. סגן ראש הממשלה, דמיטרי קוזאק, אמר בשבוע שעבר כי הוצאות הבנייה השנה יהיו נמוכות ב-15% בגלל הירידה במחירי חומרי הבניין. בזארגין הוסיף כי התקציב הכולל של המשחקים עומד כעת על כ-13 מיליארד דולר.

בתוך כך, ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, קרא לחברות הבנייה, שנפגעו קשות במשבר הכלכלי, לכבד את ההסכמים שלהן עם מארגני סוצ'י 2014. "הכלכלה עוברת זמנים קשים, ולמרות זאת, החברות צריכות לקיים את החוזים שלהן ולהריץ את הפרוייקטים. אם הן לא מסוגלות לעשות את זה, שיחזירו לנו את הפרוייקטים". פוטין הוסיף כי 20 פרוייקטים לקראת סוצ'י, אותם הגדיר כ"יוקרתיים מבחינה מסחרית", עדיין לא משכו משקיעים.

אגב, בגזרת הספונסרים החדשות קצת יותר טובות מבחינת סוצ'י 2014. אחרי שבחודש שעבר חתמו המארגנים על חסות בשווי 260 מיליון דולר עם חברות התקשורת הרוסיות Rostelecom ו-MegaFone, השבוע סוכם כי חברת הנפט Rosneft, שנמצאת בבעלות הממשלה הרוסית, תתמוך במשחקים בהיקף של 180 מיליון דולר.

תקציבים, ספונסרים וכל הידיעות הכלכליות על המשחקים האולימפיים - בניוזלטרים והתראות הספורט החינמיים של גלובס