תחילתה של ידידות מופלאה? נתניהו לעופר עיני: "עזור לי לצרף את קדימה ומפלגת העבודה לקואליציה"

נתניהו: "מצאתי אצל יו"ר ההסתדרות רצון לחפש דרכים לשיתוף-פעולה, ואנו ממשיכים בהידברות כדי שנוכל להקים ממשלה ולעבוד במהירות"

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, נפגש היום (ה') עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כדי לדון בהשלכות המשבר הכלכלי ובעיקר כדי להעביר מסר של שיתוף פעולה בין ממשלת נתניהו לבין ארגוני העובדים והמעסיקים - על רקע גל הפיטורים במשק. בין היתר דנו נתניהו ועיני בבעיית האבטלה והתעסוקה בפריפריה.

"היתה לנו שיחה מעמיקה וחשובה בניסיון להבין את עומק המשבר שמאיים על מקומות העבודה של עשרות אלפים", אמר נתניהו לאחר הפגישה. "מצאתי אצל יו"ר ההסתדרות רצון לחפש דרכים לשיתוף פעולה, ואנו ממשיכים בהידברות כדי שנוכל להקים ממשלה ולעבוד במהירות", הוסיף נתניהו.

עם זאת, במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו יזם את הפגישה גם כדי לבקש מעיני לפעול מאחורי הקלעים לכניסת מפלגת העבודה לקואליציה בראשותו. לעיני קשרים טובים מאוד עם יו"ר העבודה, אהוד ברק, ועם בכירים נוספים במפלגה. בימים האחרונים גברו הדיווחים כי למרות הצהרותיו של ברק כי מפלגתו תשב באופוזיציה, החל יו"ר העבודה לבדוק עם בכירים במפלגה אם יהיו מוכנים לשבת בממשלת נתניהו ללא ישראל ביתנו.

אם יצליח עיני להכשיר את המהלך בתוך מפלגת העבודה, יוגשם חלומו של נתניהו: ממשלת ליכוד-עבודה ללא קדימה. נתניהו לא הסתיר מעולם את רצונו לראות את ברק מחזיק בתיק הביטחון. מעורבות של עיני במהלך שכזה תבטיח לו תמיכה מצד נתניהו במהלכים שתבקש ההסתדרות להוביל, ומנגד תבטיח לנתניהו שקט תעשייתי-הסתדרותי.

מעורבותו הפוליטית של עיני לא נעצרת במפלגת העבודה. בפריימריז לראשות המפלגה בקדימה תמך עיני בשאול מופז. לא מן הנמנע שנתניהו ביקש את עזרתו של עיני לפעול גם בגזרה זו ולהביא לממשלתו את קדימה, או לפחות את חלקה. בעניין זה רמז נתניהו בתום הפגישה: "אני מצפה לאותו שיתוף פעולה גם מגורמים פוליטיים. צו השעה הוא אחדות. כלכלת ישראל לא תחכה - עלינו להרכיב במהירות ממשלה רחבה ככל האפשר".

מהליכוד נמסר שבפגישה נדונו רק נושאים כלכליים.