סמנכ"ל שיווק באחת מחברות הסלולר ל"גלובס": כוונת נוקיה להטמיע סקייפ במכשירי N97 - חוצפה ממדרגה ראשונה

"נוקיה לא מקיימת דיאלוג עם המפעילים אלא קובעת עובדות בשטח שמסכנות את המפעילים" ; בתערוכת הסלולר בברצלונה דיווחו נוקיה וסקייפ על שיתוף-פעולה בו תוטמע התוכנה במכשירי נוקיה

לא רק באנגליה מסתמנת התנגדות לכוונתה של חברת נוקיה לכלול במכשיר הדגל שלה N97 את התוכנה החינמית סקייפ לצורך שיחות VoIP. גם בישראל לא אוהבים את היוזמה של נוקיה וסמנכ"ל שיווק באחת החברות הסלולריות אומר לגלובס שמדובר "בחוצפה ממדרגה ראשונה".

כזכור, בתערוכת הסלולר בברצלונה לפני כשבועיים דיווחו נוקיה וסקייפ על שיתוף פעולה במסגרתו תוטמע התוכנה החינמית במכשירי הדגל של החברה N97 וכנראה שבעוד מכשירים בהמשך. ההודעה על שיתוף הפעולה הופיעה דווקא לקראת סוף התערוכה וכנראה שנוקיה לא רצתה לדווח על כך במסיבת העיתונאים הרשמית שפתחה את התעורכה מחשש לביקורת שתופנה כלפיה.

כעת נדמה כי המפעילים מתחילים להסיר את הכפפות מול נוקיה ואתר החדשות הבריטי מובייל טודיי מדווח על ביקורת חריפה מצד אורנג' ו - 02 ליוזמה של נוקיה. לדברי האתר המצטט בכירים שמקורבים לנושא נוקיה הופכת אותם לצינור פשוט וגוזלת מהם הכנסות.

גם בישראל לא אוהבים את היוזמה של נוקיה וכאמור סמנכ"ל שיווק באחת החברות הסלולריות התבטא בחריפות נגד היוזמה הזו. לדבריו, "מדובר בחוצפה ממדרגה ראשונה שכן נוקיה לא מקיימת דיאלוג עם המפעילים אלא קובעת עובדות בשטח שמסכנות את המפעילים. הוא ציין שהוא עוד לא יודע מה תהיה התגובה במידה ונוקיה תנסה להטמיע את התוכנה כחלק אינהרנטי במכשיר שישווק גם בישראל בתוך כמה חודשים.