הוועדה המחוזית דרום ממליצה למועצה הארצית לאשר הקמת מלון בן 8 קומות ו-160 חדרים בחוף אלמוג באילת

לצורך הקמת המלון יש לבטל סעיף בתמ"א 13 לחופי אילת, האוסר על תוספות של בנייה במקום, כדי לאפשר ליזם פרטי לקבל תוספת של 6 קומות מעבר לזכויות הקיימות כיום

הוועדה המחוזית דרום ממליצה למועצה הארצית לאשר הקמת מלון בן 8 קומות ו-160 חדרים בחוף אלמוג באילת, באזור רגיש ביותר מבחינה סביבתית.

ביום ג' השבוע עומדת המועצה הארצית לדון בהמלצת הוועדה המחוזית דרום, לפני העברת הנושא לאישור הממשלה.

כזכור, לצורך הקמת המלון יש לבטל סעיף בתמ"א 13 לחופי אילת, האוסר על תוספות של בנייה במקום, וזאת כדי לאפשר ליזם פרטי לקבל תוספת של 6 קומות מעבר לזכויות הקיימות כיום.

מיקום המלון המתוכנן הוא בחוף הדרומי של אילת, מול המצפה התת ימי ובצמוד למלון אורכידיאה הקיים, באזור רגיש מאוד מבחינת הסביבה הימית. במקום קיים היום מרכז מסחרי נטוש בן שתי קומות, אשר איננו מתפקד בפועל כבר מספר שנים.

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "המועצה הארצית כבר אישרה, לצורך אישור תוכנית נקודתית, פריצת מסגרת של תוכנית מתאר לחופי אילת, שקבעה שלא יהיה פיתוח מלונאי בחוף הדרומי. החברה להגנת הטבע סבורה כי ניתן היה לאשר את התוכנית במסגרת המבנה הקיים ולהתיר שימושי מלונאות, ללא כל תוספת של זכויות בנייה נוספות.

לצערנו, המועצה הארצית העדיפה אינטרס צר של יזמות פרטית על פני אינטרס רחב המבטא את טובת כלל הציבור. החברה להגנת הטבע סבורה כי חופי אילת הם נכס לאומי וראוי שכל הוועדות ובראשן המועצה הארצית תתייחסנה ליוזמות פיתוח בחופים בהתאם. שונית האלמוגים נמצאת בסכנה מתמדת בעקבות הפיתוח המסיבי באזור אילת וכל תוספת של בנייה מלונאית בחוף הדרומי עלולה להיות הרסנית לגביה".