בעקבות ברננקי: גם טרישה צופה התאוששות ב-2010

[למדור שוקי עולם] בתשובה לשאלה אם תירשם ב-2010 התאוששות גם בגוש האירו, אמר נשיא ה-ECB: "כבר אמרתי שלדעתי השנה הבאה תהיה השנה שבה נראה שיפור. ציינתי שזה למעשה מה שכל הכלכלנים והמוסדות חושבים"

ז'אן-קלוד טרישה, נשיא הבנק האירופי המרכזי (ECB), אמר בראיון כי לדעתו בשנה הבאה יירשם שיפור במצב הכלכלה. ה-ECB צפוי להנמיך את תחזית התמ"ג כאשר יעדכן את תחזיותיו בפגישה לצורך קביעת הריבית ב-5 במארס.

בן ברננקי, יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב (פדרל ריזרב), אמר בשבוע שעבר כי קיים סיכוי "סביר" שהמיתון בארה"ב יסתיים ב-2009, וש-2010 תהיה שנת התאוששות, אם המאמצים לחידוש האשראי בשוק יישאו פרי.

בתשובה לשאלה אם תירשם ב-2010 התאוששות גם בגוש האירו, אמר טרישה לתחנת הטלוויזיה האירית, ניוזטוק: "כבר אמרתי שלדעתי השנה הבאה תהיה השנה שבה נראה שיפור. ציינתי שזה למעשה מה שכל הכלכלנים והמוסדות חושבים", אמר טרישה בראיון שנערך ביום ה' ושודר אתמול (שבת).

37 כלכלנים שנסקרו בידי רויטרס העריכו כי תחזיות התמ"ג המעודכנות צפויות לאשר שהכלכלה של גוש האירו התכווצה ב-1.5% בשלושת החודשים האחרונים של 2008. "אנחנו נראה בדיוק את מה שאודיע לציבור מטעם מועצת הנגידים של ה-EBC בקשר לתחזיות הצוות. הפגישה תהיה ביום ה' הבא", אמר טרישה לניוזטוק במהלך ביקורו בדבלין בשבוע שעבר.

באוקטובר 2008 הנמיך ה-ECB את הריבית בסך של 225 נקודות בסיס, וקיצץ ביותר מ-50% את עלויות האשראי בגוש האירו. ביום ה' צפוי ה-ECB להנמיך את הריבית לשפל שיא של 1.5%.