נשיא איגוד האינטרנט הישראלי: "אפשר לתבוע כל מי ששולח דואר זבל, אז אנא - תתבעו"

רימון לוי בכנס האינטרנט הישראלי: "האינטרנט יכול להתפתח רק ע"י הסדרה עצמית של כל השחקנים המעורבים"

"האינטרנט יכול להתפתח רק על ידי הסדרה עצמית והסכמה של כל השחקנים המעורבים. רק כך, ועם מינימום רגולציה של ממשלות, צריך האינטרנט להתקיים", כך אמר היום (ב') רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, בכנס האינטרנט הישראלי.

לדבריו, ישנן ממשלות בעולם, שמתוך ראייה של חשיבות האינטרנט ומתוך תחושה של חוסר שליטה ואי הבנת המדיום החדש, מנסות ליזום תהליכים משונים ומשונים של חקיקה. "אנחנו חושבים שרגולציה מוגזמת פוגעת בחופש העיסוק ומניחה חסמים בפני גישה של אוכלוסיות שונות. חקיקה המיוחדת לאינטרנט חוטאת בכמה מובנים - היא מגבילה דברים מותרים, ובשל העובדה שאופי האינטרנט הוא אופי מבוזר וחוצה גבולות, רגולציה מוגזמת מגבילה את הנגישות", אמר לוי.

לגבי חוק דואר הזבל אמר לוי כי החוק החדש הוא מהמתקדמים בעולם, והוא מאפשר לכל אחד מאיתנו לתבוע מהמפר את החוק פיצוי ללא הוכחת נזק. "אין הרבה חוקים כאלו בארץ", אמר לוי. "אנחנו שמחים שהצלחנו בזה. אתם יכולים לתבוע כל מי ששולח לכם דואר זבל, אז אנא הגישו תביעות".

לוי סיפר על אתר התמונות המשותף פיקיוויקי, אותו הקים האיגוד, ואשר מאפשר להעלות תמונות בנושאי ארץ ישראל, לשימוש חופשי וללא שמירה על זכויות יוצרים. "אנו מקווים להגיע למאגר תמונות מתוייגות, שיאפשר לכל אחד בישראל לעשות בהם שימוש חופשי", אמר.

בנוסף הכריז לוי על פרויקט להקמת מאגר חומרי למידה מתוקשבים, שבו יוכל כל אחד לאחזר מידע לפי צרכיו, באופן יותר קל מאשר במנוע החיפוש של גוגל. בהתייחסו לתחום של אינטרנט בטוח לילדים אמר לוי כי "בכל מדינה שבה יש דאגה לקטינים, ממשלות משקיעות בזה הרבה כסף. חקיקה לא תסייע - ממשלה חייבת להחליט שהיא צריכה להשקיע בכך כספים".