שינוי מגמה בגוש האירו: מדד המחירים לצרכן עלה בפברואר לקצב שנתי של 1.2%

על פי ההערכות הרווחות בשוק, הבנק המרכזי של אירופה צפוי להפחית את הריבית ב-0.5% לרמת שפל של 1.5% ; לסקירה יומית של המסחר באירופה ; האיחוד האירופי מסרב להעניק הלוואות למדינות מזרח אירופה

לאחר ירידת ירידה נמשכת באינפלציה, מסתמן שינוי במדד המחירים לצרכן בגוש האירו. כך פרסמה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של האיחוד האירופי (EU).

מדד המחירים לצרכן (CPI) במדינות מרחב האירו שינה מגמה ועלה בקצב שנתי של 1.2% בפברואר, מ-1.1% בינואר. תחזית השוק היתה לתוצאה של 1.1% - בדומה לחודש ינואר.

על פי ההערכות הרווחות בשוק, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) צפוי להפחית השבוע את הריבית ב-0.5% ולהעמיד את הריבית על רמת שפל של 1.5%. ואולם, אי-הוודאות הרבה השוררת לקראת ההחלטה מבטיחה כי כל החלטה תוביל לתנודתיות בשווקים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי מדד החלפי הריבית מתמחר כעת בוודאות מלאה הפחתה של 0.25% ובסיכוי של 50% הפחתה של 0.5%. מעבר להחלטה עצמה, השווקים יעקבו בקפידה אחר דבריו של נשיא ה-ECB, ז'אן קלוד טרישה במסיבת העיתונאים שתתקיים לאחר הישיבה.

כבר לאחר ישיבת הריבית בינואר הודיע טרישה , שנוהג לדבר גלויות, כי הבנק צפוי להפחית את הריבית במארס, אולם נשאלת השאלה האם הבנק ימשיך הלאה בסבב ההפחתות.

החששות סביב דירוג האשראי של מדינות הגוש והמתיחות הפוליטית הפנימית מטילים צל כבד על האירו. גרמניה וכלכלות מובילות אחרות בגוש הודיעו היום כי הסיוע שינתן למדינות מזרח אירופה יהיה מוגבל, כשכל מצב יבחן לגופו.