האוצר נלחץ מנתוני האבטלה: ניסה לקדם הערב הפעלת תוכנית "חופשה ללא תשלום" בהשקעה של 150 מ' ש'

את התוכנית מיעד האוצר לתעשיה ; תוכנית הסיוע תינתן במשך שנה ולא ניתן יהיה לפטר את העובדים במשך שנה לאחר הוצאתם לחל"ת ; ברוש ועיני: לא נוכל לתת יד לתוכנית שמטפלת אך ורק בתעשייה - כל המשק במיתון

בפגישה שנערכה לפני שעות ספורות בין נציגי משרד האוצר, לשכת התאום של האירגונים הכלכליים, הסתדרות העובדים, משרד התמ"ת והביטוח הלאומי, הציגו נציגי משרד האוצר תוכנית להפעלה מיידית של חופשה ללא תשלום על מנת להתמודד עם מכת האבטלה שפוקדת את המשק, כך נודע ל"גלובס".

על פי התוכנית שגיבש האוצר התוכנית, בהשקעה של 150 מיליון שקל תוצא אך ורק למגזר התעשייה באזורי הפריפריה. על פי המתכונת המוצעת, רק מפעלים בעלי 25 עובדים לפחות יהיו זכאים לסיוע כאשר כל רבעון יוכלו המפעלים להוציא עד רבע ממצבת כוח האדם שלהם, עד גבול של 100 עובדים לתקופה.

תוכנית הסיוע תינתן במשך שנה ולא ניתן יהיה לפטר את העובדים במשך שנה לאחר הוצאתם לחל"ת.

עוד נודע ל"גלובס" כי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים המכילה בתוכה גם את הסוחרים, הקבלנים, המלונאים ועוד. שרגא ברוש והסתדרות העובדים שבראשות עופר עיני, אשר יזמו את המהלך לפני כחצי שנה, התנגדו למתכונת המוצעת ע"י האוצר. ברוש הגיב ל"גלובס" ואמר: "אני לא יכול להסכים בשום פנים ואופן למתן הסיוע אך ורק לתעשייה, מה קורה עם שאר המשק? הוא לא במיתון? מה קורה עם המפעלים שמצואים בקשיים ומעסיקים 24 עובדים? להם לא מגיע סיוע?"

גורמים באוצר מסרו בתגובה כי היוזמה אינה קשורה ללחץ של נתוני האבטלה שהתפרסמו היום. כמו כן היתה זו התאחדות התעשיינים שגרמה לסחבת הנוכחית וממשיכה לעכב את התוכנית. בסוף הפגישה הביעה ההסתדרות תמיכה בתוכנית.