תחרות נוספת לטבע בתחום הגנריקה - פייזר תשווק בארה"ב ואירופה תרופות גנריות של אירובינדו ההודית

פייזר מתעתדת להגיע עד 2013 להגיע להיקף של מיליארד דולר מכירות של תרופות גנריות ; החברה תבחן אפשרויות להגדלת נתח השוק בתחום הגנריקה במדינות המתפתחות - הודו, סין ורוסיה

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר כי הוא יתמוך במעבר של השוק לתרופות גנריות שעשויות שעשויות לחסוך בין 30% ל-80% בעלויות לעומת תרופות מקור. חברות התרופות בארה"ב אינן נשארות אדישות וכנראה שימשיכו להתחרות בחברת הגנריקה הגדולה בעולם - חברת טבע הישראלית.

ענקית התרופות האמריקנית פייזר , תחל למכור עשרות תרופות גנריות בארה"ב ואירופה באמצעות שורת עיסקאות שחתמה עליהן עם חברת התרופות הגנריות ההודית אירובינדו (Aurabindo).

פייזר גרינסטון, החברה הבת של פייזר מוכרת כיום כ-300 תרופות גנריות לתרופות המקור של פייזר שהפטנט עליהן פקע - היקף מכירות תרופות המקור במשותף עומד על 10 מיליארד דולר. התרופות כוללות את תרופת הזולופט נגד דיכאון ואת תרופת הנורווסק לטיפול ביתר לחץ דם.

העסקה עם החברה ההודית כוללת ייצור ושיווק של 39 תרופות שנצרכות כגלולות ש-20 מהן ישווקו גם באירופה וגם 12 תרופות שנצרכות באמצעות זריקה כשביניהן סוגים של אנטיביוטיקה.

"אנחנו מתכוונים עד 2013 להגיע להיקף מכירות של מיליארד דולר" , אמר דויד סימונס נשיא החברה המשותפת לפייזר ואירובינדו. במקביל אמר סימונס כי החברה תשקול אפשרויות לחדירה של התרופות הגנריות לשווקים המתפתחים כמו הודו, סין ורוסיה.