מאוריטניה החליטה לנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל בעקבות מבצע "עופרת יצוקה"

הורתה לשגריר ישראל בבירה נואקשוט לעזוב את המדינה ; בשעות הצהריים דיווחו עדי ראיה במאוריטניה כי "צוות שגרירות ישראל עזב את המטה בבירה"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

משרד החוץ הודיע היום (שישי) כי מאוריטניה החליטה לנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל בעקבות מבצע "עופרת יצוקה", והורתה לשגריר ישראל בבירה נואקשוט לעזוב את המדינה. בשעות הצהריים דיווחו עדי ראיה במאוריטניה כי "צוות שגרירות ישראל עזב את המטה בבירה". במשרד החוץ אמרו היום כי "השגריר במאוריטניה יוצא לחופשה בעקבות ההחלטה".

במאוריטניה אמרו היום גורמים בכירים בממשל, כי הצעד נעשה בבירור בעקבות פעילות צה"ל ברצועת עזה. "הממשלה מבצעת צעד הגיוני בכך שהחליטה להקפיא את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל", אמר בכיר לסוכנויות הידיעות. "הצעד הזה היה צפוי, וראש הממשלה החליט לבצע אותו עוד בוועידת דוחא בראשית השנה".

למאוריטניה, המדינה הערבית היחידה באפריקה למעט מצרים, יש קשרים דיפלומטיים עם ישראל קרוב לעשור. מאז מבצע "עופרת יצוקה", נרשמה מתיחות ביחסים הדיפלומטיים גם איתה, ונראה כי היום היא מגיעה לשיאה.

מאוריטניה נמנתה עם המדינות שגינו בחריפות את היציאה למבצע. בראשית השנה, לצד התנהלות המבצע, קראו השלטונות המאוריטניים לשגריר ישראל במדינה, "להתייעצות". גורם בממשל המאוריטני העריך כבר אז, כי מדובר בצעד ראשון בניתוק היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.