ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד הודיע היום במפתיע על התפטרותו

התפטרותו תיכנס לתוקף לאחר כינונה של ממשלת אחדות פלסטינית, אך לא יאוחר מסוף חודש מארס - כך אמר פיאד בהצהרה שנתן בכלי התקשורת

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד הודיע היום במפתיע על התפטרותו לנשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

התפטרותו תיכנס לתוקף לאחר כינונה של ממשלת אחדות פלסטינית, אך לא יאוחר מסוף חודש מארס - כך אמר פיאד בהצהרה שנתן בכלי התקשורת. ההצהרה המפתיעה מגיעה ממש לפני תחילתן מחדש של שיחות משא ומתן בים אבו מאזן ובין אנשי חמאס.

לדברי פיאד, ההתפטרות תסייע לעסקה המתגבשת בין ממשלתו לבין חמאס. "הצעד הזה הוא חלק מהמאמצים ליצור ממשלה מאוחדת", אמר ראש הממשלה המתפטר.

פיאד מונה ע"י אבו מאזן לאחר ההשתלטות האלימה של חמאס על עזה ב-2007. בחמאס דרשו לא פעם את התפטרותו של ראש הממשלה הפלסטיני, ואפשרי שההתפטרות היא מחווה למען הצלחת השיחות הקרבות.

נציגים מפת"ח ומחמאס, כמו גם ארגונים פלסטיניים נוספים, הקימו ועדות שבוחנות את הקמתה של ממשלת אחדות פלסטינית וקיום בחירות חדשות. תפקידה של הממשלה החדשה, אם תוקם, יהיה גם לתאם את שיקומה של עזה.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר בעקבות ההפטרות כי "ממשלתו של פיאד פעלה באופן בלתי חוקי ופעלה אך ורק למען האינטרסים של עצמה. זה הסוף הצפוי לממשלה שהייתה בלתי חוקית ובלתי חוקתית".