אובמה לאמריקנים: "אל תטמינו כסף מתחת למזרנים; אינני יכול להתחייב לאומה שהצמיחה תתחדש השנה"

בשינוי מודגש ממדינות בוש מודיע הנשיא כי ארה"ב מוכנה למגעים עם גורמים מתונים בטאליבן: "ארה"ב אינה מנצחת במלחמה באפגינסיטאן" ; אובמה עדיין אוהב עיתונים מנייר

הנשיא ברק אובמה קורא לאמריקנים לא להטמין כסף מתחת למזרן ולא לאבד את האמון במוסדות פיננסיים, אך מודה כי חידוש הצמיחה במשק לא יהיה מיידי.

בראיון לניו יורק טיימס, המתפרסם היום (א'), אומר אובמה: "אינני חושב שאנשים צריכים להתחיל לפתע להטמין כסף מתחת למזרנים ולהימנע כליל מהוצאת כספים. אינני חושב שאנשים צריכים לחשוש מהעתיד. אינני חושב שאנשים צריכים לפתע לאבד את האמון בכל המוסדות הפיננסיים שלנו מפני שרובם המכריע הצליח להסתדר היטב, יחסית".

הנשיא אמר, כי אינו יכול להבטיח לאמריקנים, שהכלכלה הלאומית תחדש את צמיחתה ב-2009, אך הבטיח כי עוד "השנה יניח ממשלו במקומם את כל עמודי התווך" שנחוצים לקראת הצמיחה בהמשך.

"אני חושב שמשפחות מן השורה היו צריכות ללמוד מהשנים המעטות שחלפו, שאם משהו נראה טוב מכדי להיות אמיתי, בין אם מדובר בתשואות בשוק המניות או בעליית מחירי הבתים, אז כנראה, לפעמים, שזה לא אמיתי", אומר אובמה. "המשפחות האלה צריכות ללמוד שאנו מצפים עתה לצמיחה קבועה, להצטברות קבועה של חסכונות ולהשקעות קבועות שנעשות בצורה זהירה".

"אני חושב שהיציאה מהמשבר תהיה מלווה בשיבה לעקרונות הבסיס: עבודה קשה, ציפיה לתשואות סבירות ולאורך זמן מהשקעות, חיסכון עקבי שיאפשר מימון הלימוד של הילדים באוניברסיטה וחיסכון ליציאה לגימלאות", אמר הנשיא.

בנושאי מדיניות חוץ אמר אובמה, כי ארה"ב אינה מנצחת במלחמה באפגניסטאן ופתח צוהר לתהליך פיוס שבו צבא ארה"ב באפגיניסטאן יושיט ידו לגורמים מתונים בטליבאן, במטרה לפורר את הקואליציה בין הטליבאן לבין אל קאעדה, שהחלה זמן רב לפני פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001.

טקטיקה דומה נקט צבא ארה"ב בהצלחה בעיראק, כאשר תקע טריז בין גורמים סוניים מתונים לבין אל-קאעדה. אך קשה להעלות על הדעת שהנשיא לשעבר ג'ורג' בוש היה מאמץ את הטקטיקה הזו.

בתשובה על שאלה אלו עיתונים הוא קורא, אמר אובמה כי הוא קורא את כל העיתונים הארציים הגדולים וכן את שבועוני החדשות, אך הדגיש, כי הוא אינו קורא גזירי עיתונם שמכינים עוזריו ואף אינו מבקר באתרי האינטרנט שלהם. "אני קורא את העתונים בפועל כי אני אוהב את התחושה של מגע עם עיתון", אמר אובמה.