פורים עצוב במשחטת "עוף העמק": ההנהלה הפסיקה את העבודה, העובדים מתבצרים במקום

בהסתדרות מאשימים את ההנהלה: "מעוניינים במשקיע שייקח עליו את כל האחריות, בלי להשתתף בנטל"

200 העובדים של משחטת "עוף העמק" שברמת ישי, התבשרו בסוף השבוע כי אין טעם שיגיעו היום (א') לעבודה, וכי בימים הקרובים יוצאו להם ככל הנראה מכתבי פיטורים. ההודעה לעובדים הגיעה מספר ימים לאחר שהנהלת המשחטה נענתה לפנייתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, והסכימה לדחות את הפיטורים בניסיון אחרון למצוא משקיע שיבריא את המפעל. בתגובה, החליטו העובדים להתבצר היום בשטח המפעל, לנעול את השערים באמצעות כלובי עופות, להבעיר צמיגים ואף ללון במקום על ידי משמרות מחאה.

בימים האחרונים ניסה עיני לשדך להנהלת המשחטה משקיעים ואף שוחח בעניין עם הממונה על התקציבים באוצר, רם בלינקוב. במהלך הבדיקה שערכה ההסתדרות, התגבשה ההערכה כי היקף החובות לבנקים, לספקים, לעובדים ולגורמים נוספים מגיע ל-30 עד 40 מיליון שקל, ולא כ-10 מיליון שקל כפי שסברו תחילה בהסתדרות. אחת הסברות היא שהמפעל נקלע לקשיים בין היתר לאחר שהתחיל לשווק "עוף ירוק" ללא אנטיביוטיקה, הנחשב לעוף איכותי במחיר גבוה. בעקבות המיתון והירידה במכירות, הצטברו הפסדים כבדים והעובדים לא קיבלו את שכר חודש ינואר.

כעת, נציגי העובדים וההסתדרות מפנים אצבע מאשימה אל הנהלת המשחטה, הנמצאת בבעלות 14 קיבוצים ומושבים מאזור עמק יזרעאל: "נראה כי ההנהלה מעוניינת לסגור את המשחטה ולפטר את העובדים", טוען יו"ר מרחב נצרת בהסתדרות, ליאון פרץ. "ההנהלה דחתה בימים האחרונים כל ניסיון לקבלת הלוואה ואף אינה מעוניינת להזרים כספים. ההנהלה מעוניינת במשקיע שייקח עליו את כל האחריות והחובות מבלי להשתתף בנטל. זה נראה בלתי אפשרי וזה חסר אחריות כלפי העובדים", הוא הוסיף. לדבריו, "פנינו אף לממשלה שהביעה נכונות להיכנס לעובי הקורה, אולם לא ניתן לסייע למי שאינו מעוניין לסייע לעצמו".

אפילו לעופות איכפת יותר

יו"ר ועד העובדים, מוטי סער, אומר כי "אנחנו מרגישים בימים האחרונים סוג של אדישות. ההסתדרות אינה יכולה להציל אותנו לבדה. התחושה היא שמישהו שכח שרמת ישי היא בתחומי מדינת ישראל. 200 עובדים קשיי יום הולכים הביתה ונראה לנו שלעופות במשחטה אכפת יותר".

עוף העמק שביתה הפגנה