מרחצאות הנגב חתמה על חוזה להקמת מרכז לייצור אנרגיה סולארית עם חברת סאנדיי

החוזה יאפשר להקים על גג המבנה של אתר המרחצאות נוה מדבר פאנלים לייצור חשמל סולארי בשטח של 800 מ"ר שיפיקו 50 קילווואט

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

חברת מרחצאות הנגב-נווה מדבר, הודיעה היום (א') כי היא חתמה על חוזה להקמת מרכז לייצור אנרגיה סולארית עם חברת סאנדיי אנרג'י.

החוזה יאפשר להקים על גג המבנה של אתר המרחצאות נוה מדבר פאנלים לייצור חשמל סולארי בשטח של 800 מ"ר שיפיקו 50 קילווואט ויאפשרו ייצור עצמי של חשמל לאתר הקיים ולמלון הבריאות בן 150 חדרים, הנבנה בסמוך ע"י חברת מרחצאות הנגב.

אתר נווה מדבר ברמת הנגב, מבוסס על מים טרמו מינרליים חמים הנשאבים בטמפ' של 39 מעלות, והוא מושך אליו כ-140,000 מבקרים מדי שנה.

עם חתימת החוזה אמר שמואל ריפמן, ראש המועצה, "לשמחתנו, יש לנו שימוש חופשי במשאב קרינת השמש, ולכן אנו מחפשים כל דרך לעודד שימוש בטכנולוגיות ידידותיות לסביבה. אנו שואפים כי בכל הפרויקטים החדשים שיוקמו במועצה, ינוצלו משאבי הטבע שעומדים לרשותנו, כמו אנרגית השמש ושימוש בלבני אדמה".

לדברי קובי דינר, מנכ"ל סאנדיי: "אני רואה ביישובי הנגב חלוץ ההולך לפני המחנה. מדובר בפרויקט ירוק נוסף במסורת שיתופי הפעולה עם המועצה האיזורית רמת הנגב, בשל התאמתו המרבית של האזור והתנאים לשימוש בחשמל סולארי. התקנת המערכת הסולארית במרחצאות הנגב משתלבת באג'נדה הירוקה של המועצה, והיא מצטרפת לעסקאות הקודמות ביניהן כרמי עובדת ובית הירוק שהושק השבוע. מדובר מקור הכנסה נוסף למועצה האזורית ולתושבי המקום בשל השיתוף ברווחים".