קנס לעו"ד דן צימרמן, היועמ"ש של כים-ניר שלא דיווח לבורסה על משיכות כסף של הבעלים

צימרמן - שישלם קנס בסך 30 אלף שקל - צפוי להעיד כעת נגד דן קריב, מישה קרקובסקי, עומר לבבי ונועם רייך, שהיו בעלי השליטה בכים-ניר, המואשמים שגנבו מהחברה מאות אלפי דולרים - בין היתר לכיסוי חובות לשוק האפור

בית משפט השלום בתל-אביב גזר קנס בסך 30 אלף שקל על עו"ד דן צימרמן, ששימש כיועץ המשפטי של חברת כים-ניר הבורסאית, והודה והורשע בהכללת פרטים מטעים בדו"חות החברה.

צימרמן צפוי להעיד כעת נגד דן קריב, מישה קרקובסקי, עומר לבבי ונועם רייך, שהיו בעלי השליטה בכים-ניר, שעסקה במתן שירותי תעופה וטייס. הם מואשמים כי גנבו מהחברה מאות אלפי דולרים, בין היתר לכיסוי חובותיהם (למעט רייך) לשוק האפור.

במקור הואשם צימרמן בעבירות ניירות ערך של אי-קיום חובות דיווח ובגרימת הכללת פרט מטעה בדו"חות מיידיים, לאחר שחתם על חלק מהדיווחים המיידיים לבורסה, שחלקם היו כוזבים.

התובעת, עו"ד עופרה רובינפלד-הוך, הסבירה את העונש הקל בכך שצימרמן (69) ידוע בקפדנותו המקצועית, ועד היום "לא נפל במעשיו רבב ולא נמצא דופי בפעולתו".

צימרמן העניק ייעוץ משפטי רק לכים-ניר בשל זיקתו האישית לענף הטייס, וכשנודע לו על משיכות הכספים מצד הבעלים - דרש את השבת הכספים והביא לפיטוריהם של האחראים למעשה. אלא שהוא סבר בטעות כי בכך בא הדבר על תיקונו. סניגוריו, עוה"ד גיורא אדרת ואורן אדרת, טענו כי הוא טעה בתום-לב ובוודאי שלא התכוון לפגוע במשקיעים.

סגנית הנשיאה, השופטת זיוה הדסי-הרמן, כיבדה את הסדר הטיעון למרות שציינה כי מדובר ב"עונש קל יחסית", תוך שנתנה משקל רב לעובדה שצימרמן הודה מיד עם פתיחת החקירה, חסך זמן והביע חרטה "ברורה, אמיתית וכנה". (ת.פ. 1105/09).