"גורו ההשקעות", ג'ים רוג'רס: "סין תהיה הראשונה שתצא מהמשבר הפיננסי העולמי"

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] ירידות שערים חדות באסיה ; "עד כה, סין מטפלת במשבר בצורה טובה בהרבה ממדינות אחרות" ; ענף הטלקום בסין - צמיחה בעידן של מיתון

[רוצה לדעת איך לייצא לסין? הרשם לניוזלטר עסקים מתעוררים]

"גורו ההשקעות" ג'ים רוג'רס, מאמין כי כלכלת סין תהיה הראשונה שתצא מהמשבר הפיננסי העולמי. רוג'רס טען כי חבילת החילוץ של סין, הנאמדת ב-586 מיליארד דולר, מתמקדת בתחומים החשובים כמו תשתיות, בריאות, חינוך וסביבה, ומיושמת במהירות רבה.

רוג'רס, שכתב את רב המכר "A Bull in China", אמר בראיון לערוץ הטלוויזיה של "בלומברג" כי עתודות המט"ח של סין, כמו גם היעילות השלטונית, יאפשרו לה ליישם את תוכנית החילוץ ביעילות רבה יותר ממדינות אחרות.

רוג'רס אמר גם כי נכונותו של הבנק המרכזי של סין (PBOC) להגמיש את השימוש במטבע המקומי, היואן, במסחר בינלאומי, עשוי לעזור לכלכלה השלישית בגודלה בעולם להתאושש במהירות יחסית.

"אני בהחלט מאמין כי סין תצא מהמשבר העולמי לפני ארה"ב", אמר רוג'רס, יו"ר חברת רוג'רס אחזקות בסינגפור. "נראה שהסינים מוציאים את הכסף על הדברים הנכונים. עד כה, סין מטפלת במשבר בצורה טובה בהרבה ממדינות אחרות".

ברקע, סוכנות הידיעות דאו-ג'ונס, העריכה כי מדד המחירים לצרכן (CPI) של סין ירד ברבעון הראשון של 2009 ב-1%. הדולר נסחר כעת ביציבות ביחס למטבע הסיני (יואן/רנימבי) על 6.8402 יואן.

בורסות סין מובילות את ירידות השערים בשוקי אסיה: מדד שנחאי המשולב ; מדד הנג-סנג