ראש ממשלת לטביה מזהיר: "אם קרן המטבע הבינלאומית לא תעזור לנו, ניאלץ להכריז על פשיטת רגל בתוך שלושה חודשים"

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] ברבעון האחרון של 2008, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הבטיחה להעניק ללטביה הלוואה בהיקף של 7.5 מיליארד אירו לאחר שהתמ"ג של המדינה המזרח אירופאית התכווץ ב-10.5%

[רוצה לדעת איך לנצל את המשבר במזרח אירופה לטובתך? הרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים]

ראש ממשלת לטביה, ולדיס דומרובסקי, הזהיר היום כי אם קרן המטבע הבינלאומית לא תמשיך להזרים כספים ללטביה, למדינה לא תהיה ברירה אלה להכריז על פשיטת רגל בתוך שלושה חודשים.

"אם קרן המטבע הבינלאומית לא תעזור לנו, ניאלץ להכריז על פשיטת רגל כבר ביוני" , אמר דוברובסקי בראיון שהעניק ב-6 למארס.

ברבעון האחרון של 2008, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הבטיחה להעניק ללטביה, המתמודדת עם המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז 1991, הלוואה בהיקף של 7.5 מיליארד אירו (9.5 מיליארד דולר) לאחר שהתמ"ג של המדינה המזרח אירופאית התכווץ ב-10.5%.

התמ"ג של לטביה צפוי להצטמצם ב-6.9% וזה של פולין, הכלכלה המזרח אירופאית הגדולה ביותר, עלולה להתכווץ ב-2%. כך העריך בשבוע שעבר הועד המנהל של האיחוד האירופי.

נזכיר כי בשבוע שעבר, נציגי האיחוד האירופאי הצביעו נגד בקשתה של הונגריה, "החוליה החלשה באירופה", להלוואה בסכום של 180 מיליארד אירו (228 מיליארד דולר) למדינות הגוש הקומוניסטי לשעבר. המשבר הפיננסי העולמי החמור ביותר מאז מלחמת העולם השניה מכביד מאד על כלכלות מזרח אירופה, מה שמרחיק את שאיפת האיחוד האירופי להקמת שוק חופשי ביבשת.