המועצה לצרכנות ללקוחות אמפא: דירשו את כספכם בחזרה מחברות האשראי

הקריאה מיועדת ללקוחות המשלמים דרך חברות האשראי עבור שירותים ואחריות של אמפא בתחום המזגנים בלבד

המועצה לצרכנות קוראת ללקוחות אמפא, שברשותם אחריות לקבלת שירותים בתחום המזגנים, לממש את זכותם ולדרוש את כספם חזרה מחברות האשראי.

במועצה התקבלו לאחרונה תלונות צרכנים שרכשו מחברת אמפא מוצרי צריכה בע"מ חוזה אחריות לאחזקה ותיקון מזגן המצוי ברשותם, או האריכו חוזה לתקופה נוספת, ושילמו באמצעות כרטיס אשראי בתשלומים. בעקבות הקשיים אליהם נקלעה החברה לאחרונה, שירות האחזקה ותיקון מזגנים לא מסופק ללקוחות החברה על אף שהם ממשיכים להיות מחויבים על-ידי חברות האשראי.

בעקבות בקשה לכינוס נכסים שהוגשה נגד החברה והחלטת בית-המשפט מדצמבר האחרון, פנתה המועצה לחברות האשראי בבקשה לעכב את העברתם של התשלומים מלקוחותיה עד להחלטת בית המשפט בנושא. זמן קצר לאחר מכן הוגשה הצעת רכישה של החברה, שאושרה בינתיים, אך במסגרתה מתחייבת הרוכשת לקחת על עצמה את כלל פעילות השירות של החברה ללקוחותיה, למעט כל פעילות הקשורה במזגנים.

חברות האשראי קיבלו הוראה להמשיך ולזכות את החברה בכספים המגיעים לה מלקוחותיה - אולם הדבר נעשה גם במקרה של לקוחות שרכשו שירותי תחזוקה ותיקון למזגנים מהחברה, תחום שהוצא מפורשות מהסדר הרכישה.

בשבוע שעבר פנתה המועצה לצרכנות למפרקת הזמנית של החברה בבקשה דחופה להורות לחברות האשראי להפסיק את העברת התשלומים עבור כל פעילות הקשורה במזגנים, ולזכות את הלקוחות בכל סכום שבו חויבו החל מיום 10 בדצמבר 2008.

במועצה מבהירים, כי לקוחות החברה אשר רכשו שירותי תיקון ואחזקה בתחום המזגנים, רשאים לפנות בכתב לחברות האשראי ולדרוש הפסקת חיובם לאלתר עבור השירותים הנ"ל, והחזר החיובים שבוצעו החל מהיום שבו נודע להן על הגשת בקשת הפירוק. על הצרכנים לצרף לבקשתם לחברת כרטיסי האשראי הוכחה כי התשלומים הם עבור שירות למזגנים (למשל העתק חשבונית או תעודת השירות המוארכת), כדי שניתן יהיה להבדילם משירותים אחרים של החברה. הצרכנים מוזמנים לשלוח העתק פנייה למועצה לצרכנות לקבלת סיוע ככל שיידרש.