שיטת החישוב של נתח השוק של בזק משתנה: לא תכלול הנחות של המתחרות

השינוי בשיטה מגיע בעקבות המלצות ועדת גרונאו על מנת לקבוע אילו הקלות תוכל חברת בזק לקבל ככל שמתעצמת התחרות בשוק הטלפוניה הנייחת

משרד התקשורת משנה את שיטת המדידה של נתחי השוק של בזק. בחודשיים האחרונים לא פרסם המשרד את נתח השוק של החברה במגזר הפרטי והעסקי בעקבות שינוי שיטת המדידה והוא מתכוון לעשות זאת בימים הקרובים.

השינוי בשיטה מגיע בעקבות המלצות ועדת גרונאו על מנת לקבוע אילו הקלות תוכל חברת בזק לקבל ככל שמתעצמת התחרות בשוק הטלפוניה הנייחת. ההקלות שעשויה בזק לקבל, בכפוף לירידה בנתח השוק שלה מתחת ל-85%, נוגעות לשני נושאים: מכירת חבילות שירותים משולבות ושיעורי הנחה לתעריפי החברה. בזק כבר ירדה מתחת לרף 85% בשוק הפרטי אך לא הגיעה לכך עדיין בשוק העסקי.

השיטה החדשה תמדוד את נתח השוק של בזק לפי מחירים ריאליים, שלמעשה ינטרלו את ההנחות שמציעות המתחרות שלה בשוק הטלפוניה הנייחת דרך חבילות ומבצעים שונים. המדידה תתבסס על הכנסות נורמטיביות, כשבנוסחת החישוב יילקח בחשבון הנחה של 10% על שירותי הטלפוניה שנותנת HOT במסגרת החבילה המשולבת שלה וכן הנחה של 15% בתעריפי המתחרות האחרות. השינוי מתבצע, למעשה, על רקע התבססותן של המתחרות בשוק.