EADS - החברה האם של איירבוס רשמה זינוק של 89% ברווח הרבעוני ל-490 מיליון אירו

החברה צופה ירידה ברווחיות ב-2009 עקב עלייה בהוצאות המחקר והפיתוח וגם כתוצאה מקשיי נזילות של חלק מלקוחות החברה המייצרת מטוסים, מסוקים ומטוסי קרב

EADS החברה האם של יצרנית המטוסים איירבוס, העוסקת בייצור ופיתוח של מסוקים, מטוסים ומטוסי קרב דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2008 שבו רשמה החברה זינוק של 89% ברווח הנקי שהסתכם ב-490 מיליון אירו. הרווח התפעולי זינק ביותר מ-100% כשעלה ל-812 מיליון אירו לעומת 405 מיליון אירו ברבעון המקביל. העלייה ברווחיות נבעה מגידול בצבר ההזמנות למטוסים ומסוקים שהחברה מייצרת.

החברה צופה ב-2009 ירידה ברווחים עקב ירידה בכמות ההזמנות של כלי הטיס שמייצרת החברה. הירידה ברווחיות תנבע לדעת החברה כתוצאה מהוצאות גבוהות על מחקר ופיתוח. בנוסף, רווחי החברה תלויים בהכנסות דולריות ולחברה יש בעיה לגדר את ההכנסות האלה בכדי להימנע מהפסדים במעבר לאירו.

בחברה ציינו כי הם צופים כי בשנה הקרובה תהיה ללקוחות של החברה בעיית נזילות חמורה שנובעת ממשבר האשראי הנוכחי. החברה אמרה כי תיאלץ לסייע ללקוחות במימון רכישות חלק מהכלים.

הפרויקט הגדול של החברה - מטוס התובלה הצבאי A400M מתעכב כבר מזה 4 שנים. החברה קיבלה תשלומים של 704 מיליון אירו ב-2008 בלבד תמורת ייצור המטוס. בחברה הזהירו כי הם עשויים להיות מחוייבים על ידי הממשלות המזמינות להחזיר 5.7 מיליארד אירו לממשלות המזמינות במידה והפרויקט יבוטל. בחברה ציינו כי הסבירות לביטול של הפרויקט נמוכה אם כי אפשרית.