ערוץ 10 מסרב לבקשת ההתאחדות לכדורגל להקדים ביום משחק בליגת העל

ההתאחדות לכדורגל ביקשה להקדים ביום אחד משחק מליגת העל שנקבע ל-23 במארס, בשל סמיכות למשחק של נבחרת ישראל ; ערוץ 10: "זה יפגע לנו בלוח השידורים ובהכנסות"

מאבק נוסף בין ערוץ 10 לבין ההתאחדות לכדורגל: ערוץ 10 מתנגד לכוונת ההתאחדות לשנות את המועד המשחק של ליגת העל בכדורגל, שנקבע ל-23 במארס. ל"גלובס" נודע כי ההתאחדות ביקשה להקדים את המשחק ביום, לאור משחק של נבחרת ישראל מול נבחרת יוון במוקדמות המונדיאל, שייערך מספר ימים לאחר מכן. ערוץ 10 כאמור מתנגד להחלטה זו של ההתאחדות.

במכתב שנשלח על-ידי עו"ד שרון קלינמן, ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות' המייצג את ערוץ 10, ליו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, נכתב כי הדרישה של ההתאחדות לשנות את מועד המשחק הינה בלתי סבירה וסותרת את המוסכם בין ההתאחדות לבין ערוץ 10, וכי הערוץ רואה בכך הפרה של ההסכם.

מכתב זה בא לאחר שההתאחדות הודיע לערוץ 10 כי בכוונתה לשנות את מועד המשחק המרכזי בליגת העל מיום שני ה-23 למארס ליום ראשון ה-22 למארס, בשל העובדה שמשחק של נבחרת ישראל מתוכנן להתקיים 5 ימים לאחר מכן.

"כפי שידוע להתאחדות, שינוי מועד המשחק יגרום פגיעה קשה בלוח השידורים של ערוץ 10, יביא לירידה באחוזי הצפייה ויגרום לערוץ 10 לפגיעה כספית מיידית ולנזקים נוספים. שינוי מועד המשחק אינו סביר בנסיבות העניין. עד היום ההתאחדות עמדה על הפרש של 3 ימים בין משחקים של נבחרת ישראל לבין משחקים בליגת העל", נכתב במכתב. עוד נכתב כי זו הפעם הראשונה מאז ערוץ 10 החל לשדר את המשחק המרכזי בליגת העל, שההתאחדות דורשת לבצע שינוי במועד.

עו"ד רתם קמר, סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, אמר בתגובה כי "להתאחדות לכדורגל קיימת הזכות על-פי החוזה עם ערוץ 10 לשנות מועדי משחקים בשבוע בו מתכנסת נבחרת ישראל, וכך גם במקרה זו. מעבר לכך נשיב לערוץ 10 בצורה מסודרת ועניינית".

גורמים אחרים בהתאחדות הוסיפו כי הם בטוחים שגם ערוץ 10 רוצה בהצלחת נבחרת ישראל במשחק החשוב ביותר שלה במאבק לעלייה למונדיאל 2010, ולא יעשה כל צעד שיפגע בהכנות הנבחרת למשחק מול יוון.