דיסני שואפת להפחית את פליטת הפחמן שלה לאפס: תצמצם את השימוש במים ובחשמל

"כדי להפוך את מגמת ההתחממות הגלובלית יש להפחית בדחיפות את פליטות גזי החממה. היענות לאתגרים אלה דורשת שינוים בסיסיים בדרך בה החברה עושה שימוש במשאבי הטבע - ודיסני אינה יוצאת מהכלל"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

חברת וולט דיסני אמרה אמש (ב') כי עד 2012, היא מתכנת לקצץ את פליטת הפחמן שלה בחצי, ובסופו של דבר להשיג אפס פליטה ישירה של גזי חממה במשרדיה, במרכזי המסחר, בפארקי השעשועים, ובספינות התענוגות שהיא מפעילה.

בנוסף, דיסני הציבה יעד ארוך טווח להפחית לאפס את כמות הפסולת שהיא שולחת למדמנות, שב-2006 עמדה על כ-300 אלף טון, פסולת בנייה ברובה. זאת, ע"י הפניית חלק מהפסולת למרכזי מיחזור, אגירת פסולת אורגנית לצרכי דישון והגדלת רכישת חומרים ממוחזרים.

כמו כן, דיסני התחייבה להפחית את השימוש במים.

בת' סטיבנס, סגנית נשיא בכירה לענייני סביבה, אמרה כי דיסני לא נקבעה במועד סופי להפחתת הפליטה עד לשיעור אפסי, וייתכן כי תצטרך לסמוך, חלקית, על טכנולוגיה שעדיין נמצאת בשלבי פיתוח, בכדי להגיע ליעד זה. "הצבנו יעדי אלו משום שהם מאד שאפתניים, וחשבנו שחשו להעביר מסר של מחויבות".

היום תקיים דיסני את פגישת בעלי המניות השנתית שלה, כאשר בדו"ח האחריות החברתית-סביבתית שלה, היא מפרטת את התוכנית. "המסקנות המדעיות הנוכחיות מראות כי על מנת להפוך את מגמת ההתחממות הגלובלית, יש להפחית בדחיפות את פליטות גזי החממה. היענות מוצלחת לאתגרים אלו דורשת שינוים בסיסיים בדרך, בה החברה, כולל עסקים, עושה שימוש במשאבי הטבע, ודיסני אינה יוצאת מהכלל", נכתב בדו"ח.

עד 2013, דיסני מתכננת להפחית את צריכת החשמל ב-10%, בהשוואה ל-2006, ולפתח תוכנית לקידום אגרסיבי של אנרגיות מתחדשות. החברה מתכננת לקנות חשמל "נקי" ולהשקיע בפרויקטים של חשמל זה.