הפייסרס מתרסקים: ההפסדים העונה יגיעו ל-30 מיליון דולר

קבוצת ה-NBA מבקשת ממועצת העיר לסייע לה באחזקת אולמה הביתי, "קונסיקו פילדהאוס", שאחראי באופן ישיר להפסדים של 15 מיליון דולר ; הפייסרס טוענים להפסד של 200 מיליון דולר מאז נרכשו ע"י הרב סימון ב-1983

הכישלונות של אינדיאנה פייסרס בשלוש העונות האחרונות על המגרש, החלו לתת סימנים גם במישור הכלכלי. קבוצת ה-NBA פנתה למועצת העיר בבקשה לסייע לה באופן דחוף באחזקת אולמה הביתי, "קונסיקו פילדהאוס". בפייסרס טוענים כי יסיימו את העונה עם הפסד תפעולי של 30 מיליון דולר, מתוכם כ-15 מיליון דולר הם הפסדים שנגרמים ישירות מה"קונסיקו פילדהאוס".

בשנתיים האחרונות לא הצליחה הקבוצה להעפיל לפלייאוף והיא מדורגת במקום ה-28 מתוך 30 קבוצות בכמות הקהל הממוצעת למשחק, עם 13,713 צופים בלבד.

הרב סימון, שמחזיק בבעלות על הקבוצה, אמר בראיון ל"אינדי סטאר" כי הקבוצה רשמה הפסדים כספיים ב-9 מתוך 10 העונות האחרונות וסיימה בהפסד כספי אפילו את עונת 1999/2000 שבה שיחקה בגמר הפלייאוף. ג'ים מוריס, נשיא חברת Pacers Sports & Entertainment, אמר שהקבוצה הפסידה כ-200 מיליון דולר מאז רכש אותה סימון ב-1983.

סימון רמז כי הוא יתקשה להשאיר את הקבוצה בעיר אם לא יקבל סיוע מקומי. עם זאת, האפשרות שיעמיס את הפרנצ'ייז ויעבור איתה לעיר אחרת נראית קלושה מאחר שהוא חתום על סעיף שבמידה ויעזוב לפני תום הזמן עליו הוא מחויב, יאלץ לשלם פיצוי של 150 מיליון דולר. סימון גם נאלץ לספוג הפסדים של מיליוני דולרים מקבוצת ה-WNBA אינדיאנה פיבר, אותה הוא מתחייב להחזיק עד 2010.

רוצה לדעת איך מתמודד דייויד סטרן עם המשבר ב-NBA? הירשם בחינם לניוזלטרים והתראות הספורט של גלובס