הפועל ת"א קיבלה 263 אלף אירו עבור הקמפיין בגביע אופ"א בעונת 2007/08

זהו הבונוס שחילקה אופ"א לאדומים על 8 משחקים באירופה בעונה הקודמת ; השנה תחלק התאחדות הכדורגל האירופאית לבית"ר ירושלים והפועל בונוסים בסכום כולל של 330 אלף אירו

אחת מההחלטות החשובות שהתקבלו באופ"א בחודשים האחרונים היתה לנסות ולאושש את מעמדו של גביע אופ"א. בהשוואה לליגת האלופות הנוצצת, מסע מוצלח ככל שיהיה בגביע אופ"א עבור רוב הקבוצות אינו משתלם כלכלית.

מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי הטיול האירופי של הפועל ת"א לשלב הבתים בגביע אופ"א בעונה שעברה, שכלל 8 משחקים בסך הכל (ארבעה במוקדמות וארבעה בשלב הבתים) הכניס לה מבונוסים ישירים של התאחדות הכדורגל האירופית סכום של 263,825 אירו בלבד. האדומים הכניסו 223,825 אירו עבור כניסה לשלב הבתים ובנוסף עוד 40 אלף אירו עבור הניצחון בחטאפה (את יתר המשחקים בבתים הפועל הפסידה).

מתוך 40 קבוצות שהשתתפו בשלב הבתים של המפעל, רק שמונה הקבוצות שהגיעו לשלב שמינית הגמר קיבלו בונוסים של מעל 520 אלף אירו.

כהשוואה, בעונת 2007/08 קבוצה שהצליחה להיכנס לשלב הבתים של ליגת האלופות קיבלה בונוס של 5.4 מיליון אירו - גבוה יותר מהסכום אותו הכניסה מחזיקת גביע אופ"א זניט סנט פטרסבורג שהסתכם ב-5 מיליון אירו.

בעונה הנוכחית הסתכמו הבונוסים של הנציגות הישראליות באירופה ב-330 אלף אירו, כאשר רק שתי קבוצות נהנו מהכסף: בית"ר ירושלים והפועל ת"א. בית"ר קיבלה 260 אלף אירו - 100 אלף עבור השתתפותה בשלב המוקדמות השני של האלופות, ובנוסף 160 אלף אירו "בונוס תנחומים" בגין העובדה שלא העפילה לשלב הבתים. הפועל סיימה את חלקה באירופה עם 70 אלף אירו אחרי שעברה את הסיבוב הראשון של אופ"א.

במסגרת הרפורמה שיעבור גביע אופ"א בעונה הבאה (שבה גם ישונה שמו של המפעל ל"יורופה ליג"), תכפיל אופ"א את סך הבונוסים אותו תחלק לקבוצות, שהעונה עומד על 40.3 מיליון אירו. כמו כן, כמות משחקי הבית שתקיים הקבוצה שתצליח להעפיל לשלב הבתים תעלה משניים לשלושה.

בנוסף, אופ"א תיקח על עצמה את שיווק זכויות השידור של המשחקים, דבר שיסייע למועדוני ליגת העל לשים קץ להתגוששות המסורתית מול גופי השידור המקומיים על מחירי הזכויות.

רוצה לקבל ישירות לתיבת המייל שלך את כל העדכונים הכלכליים מליגת העל? הירשם עכשיו בחינם לניוזלטר והתראות ספורט