יומיים לאחר אזהרת הרווח: אפריקה ישראל השכירה שטחים בבניין ה"ניו יורק טיימס" בכ-4 מיליון דולר

השוכרת היא חברת הפקות המפיקה את התצוגה האנטומית "גופות", אחד הלהיטים הגדולים בניו יורק ; סך השטחים שהושכרו עומד על כ-59 אלף רגל רבועה, שהושכרו ב-3 מפלסים נפרדים

יומיים לאחר שפירסמה אזהרת רווח, חתמה אפריקה ישראל על חוזה להשכרת מפלסי הקרקע והמרתף של בניין ניו יורק טיימס, שאותו רכשה באפריל 2007, לחברת הפקות ידועה, שעשויה להפוך את השטח המושכר לאולם תיאטרון או משטח תצוגות.

ניו יורק פוסט, שמדווח היום (ד') על העסקה, מתאר את ההסכם כ"חיוך גדול של אלת המזל" לחברת אפריקה ישראל.

רק ביום ב' הודיעה אפריקה ישראל, כי בדו"ח רבעוני שיפורסם בסוף מארס היא תדווח על הפסד של 2.7 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של 2008. כפי שפורסם בגלובס, 380 מיליון דולר מההפסד נזקפים לחובת הפחתה חשבונאית שנאלצה אפריקה לבצע בגין השקעה בסך 525 מילילון דולר בבניין הטיימס. שווי עבודות השיפוץ של הנכס מוערך ב-170 מיליון דולר נוספים. זו ההשקעה הגדולה ביותר של אפריקה בארה"ב.

השוכרת היא ראנינג סאבוויי, חטיבה של TSX אופרייטינג. ראנינג היא חברת הפקות ידועה, שמפיקה, בין השאר, את התצוגה האנטומית "גופות", אחד מהלהיטים הגדולים בניו-יורק. התצוגה מורכבת מעשרות גופות אמיתיות שנחנטו ושמתארות בצורה גרפית מדהימה את תפקודם של אברי הגוף. התצוגה נערכת עתה בדרום מנהטן, באזור הבידור והמסעדות סאות סטריט סי-פורט.

האם החברה מתכננת להעביר את "גופות" ללב מנהטן, לאזור טיימס סקווייר, שבו נמצא בניין הטיימס, ושמשמש מוקד משיכה אדיר לתיירים? או אולי להקים שם אולם תיאטרון שייתווסף לעשרות האולמות באזור? המסמכים שהוגשו למחלקת הנדל"ן של עיריית ניו-יורק, כנדרש, אינם מפרטים את היעודים המתוכננים של השטח המושכר, אך אין להוציא מכלל אפשרות שבגלגולו החדש ישמש חלק מבניין הטיימס כאתר בידור. יחד עם זאת, במרתף, שבו היו מוצבות מכונות הדפוס של הטיימס, יש עמודים רבים, דבר שעלול לשמש מכשול להפיכת השטח לאולם תיאטרון.

לפי הידיעה בפוסט, תשכיר אפריקה לראנינג חלקים ממפלס הקרקע, ממפלס תת-קרקעי וממפלס המרתף, 59,294 רגל רבועות בסך הכל כש - 4,406 הושכרו במפלס הקרקע, 20,349 אלף רגל רבועה הושכרו במפלס המרתף ו-34,500 רגל הושכרו בקומת הביניים.

לפי הערכת המחיר שביקשה אפריקה על השטחים להשכרה מדובר בעסקה של מעל ל-4 מיליון דולר.

זהו חוזה ההשכרה הראשון של שטחים בבניין הטיימס שעליו חתמה אפריקה. לפי מקורות שמצוטטים בפוסט, מנהלת אפריקה מו"מ על השכרת 121 אלף רגל רבועות נוספות בבניין עם שוכרים פוטנציאליים נוספים.

המחיר שדרשה אפריקה היה 275 דולר לרגל רבועה במפלס הקרקעי, ו-60 דולר לרגל רבועה במפלס התת-קרקעי. המחיר שנדרש תמורת שטחים במרתף היה "פתוח למו"מ". מדובר בהשכרה לטווח ארוך "מאוד".