הרמטכ"ל מגיע לביקור עבודה בארה"ב; במרכז שיחותיו: ההיערכות מול איראן

רא"ל אשכנזי ייפגש עם היועץ לביטחון לאומי, ג'יימס ג'ונס, ועם דני סרוס, האחראי על התיק האיראני בממשל אובמה

הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי מגיע היום (ו') לביקור עבודה בן חמישה ימים בארה"ב. לפי הערכות בוושינגטון, תעמוד במרכז שיחותיו היערכות מול איראן על רקע חתירת משטר האייתאללות להשיג יכולת ייצור של נשק גרעיני.

ישראל וארה"ב חלוקות בדיעותיהן על טווח הזמן שיידרש לאיראן כדי לממש את יכולתה הגרעינית, אך לא מדובר בהבדל משמעותי. כזכור, לפני כמה חודשים דחה ממשל בוש את בקשת ישראל לקבל פצצות חודרות בונקרים מדגם מתקדם שנחוצות לפעולה צבאית נגד המתקנים הגרעיניים באיראן. אין לדעת אם הנושא לא יועלה שוב.

לפי הודעה של דובר צה"ל, מתוכנן רא"ל אשכנזי להיפגש "לדיון על נושאים מקצועיים" עם היועץ לביטחון לאומי, ג'יימס ג'ונס ועם דניס רוס, יועץ מיוחד לנשיא לענייני דרום-מערב אסיה והמפרץ הפרסי, שמחזיק ב"תיק" האיראני בממשל אובמה.

הרמטכ"ל צפוי להיפגש גם עם מפקדי הזרועות של צבא ארה"ב ועם פקידי ממשל וגורמים צבאים וביטחוניים בוושינגטון. הוא ישוחח עם הנהגת אייפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, ועם עיתונאים אמריקניים בכירים.

רא"ל יהיה אורח הכבוד בסעודה השנתית של הוועד למען החייל בניו-יורק. בהעדרו ימלא את מקומו סגן הרמטכ"ל, אלוף דן הראל.

אל הרמטכ"ל נלווים אשתו, רונית; אלוף בני גנץ, נספח צה"ל בוושינגטון; דובר צה"ל, תת-אלוף אבי בניהו; תת-אלוף יוסי היימן, ראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון; וסא"ל דודי אוברמן, ראש לשכת הרמטכ"ל.