מנהיג ארגון אל-קאעידה, אוסמה בן-לאדן: "שואת עזה - אירוע היסטורי חשוב"

בקלטת אודיו חדשה ששודרה ברשת אל-ג'זירה, תוקף בן לאדן, העומד מאחורי "אסון התאומים", את מנהיגי מדינות ערב ש"משתפים פעולה עם הקואליציה הציונית צלבנית" ; בן-לאדן מכנה את הלחימה בעזה "שואה" וטוען כי היא "אירוע היסטורי משמעותי"

מנהיג ארגון אל-קאעידה אוסמה בן-לאדן תוקף את מנהיגי מדינות ערב המתונות ומכנה את הלחימה בעזה "שואה" ו"אירוע היסטורי משמעותי". כך בקלטת אודיו חדשה ששודרה היום ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה.

בקלטת נשמע קולו של מנהיג אל-קאעידה, כך לפחות על פי השוואה לקולו בקלטות קודמות ששודרו. "זה ברור למדי שמנהיגים ערבים מסויימים זוממים כנגד עמנו (המוסלמים), ביחד עם הקואליציה הציונית-צלבנית", אמר בן-לאדן, מבלי לנקוב בשמות המנהיגים אליהם התכוון.

"השואה שאירעה ברצועת עזה היא אירוע היסטורי חשוב, וטרגדיה שמדגישה את הצורך להפריד בין המוסלמים למתחסדים. לא נכון לומר שמצבנו אחרי עזה הוא כמצבנו לפניה. יש לפעול ברצינות ולהתכונן לג'יהאד", הוסיף בן-לאדן בהתייחס לפעילות ישראל ברצועה, וקרא: "נמשיך להילחם עד לשחרור פלסטין ועירק".

הפעם האחרונה: בן-לאדן קרא לג'יהאד בעזה

הפעם האחרונה בה שוחררה קלטת שמע בקולו של מנהיג אל-קאעידה הייתה לפני כחודשיים, אז קרא המבוקש מספר אחת בעולם לבצע "מתקפת ג'יהאד" בעזה - זאת בקלטת שהועלתה לאתרי אינטרנט איסלאמיים.

"אללה תומך בנו ובסבלנותנו להמשיך בדרך הג'יהאד לשבע שנים נוספות, ולאחר מכן לשבע נוספות וכך הלאה", אמר בן-לאדן, בקלטת שעל פי ההערכות הוקלטה בחודש האחרון. עורכי אתרי האינטרנט האיסלאמיים נתנו לה את הכותרת "קריאה לג'יהאד על מנת לעצור את התוקפנות על עזה".

בן-לאדן לא פסח בקלטת גם על מי שהוא מכנה ה"שטן הגדול", ופנה גם במסר לארצות הברית: "השאלה היא האם ארצות הברית יכולה להמשיך את המלחמה שלה איתנו גם בעשורים הבאים. ההוכחות וודאי ייעצו לה לפעול אחרת". עם זאת, עדיין לא הובהר מה מידת מהימנותה של הקלטת והאם הקול הנשמע בה הוא אכן של המבוקש מספר אחת בעולם.

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)