החשב הכללי יצא לארצות הברית בניסיון לגייס חצי מיליארד דולר

סיטיבנק, גולדמן זאקס ודויטשה יובילו את הנפקת האג''ח כאשר JP מורגן לא תשתתף ; שוקי אורן, יצא אמש בראש משלחת המורכבת משלושה צוותים אשר יבצעו Roadshow בשלושת הימים הקרובים

החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, יצא אמש (א') בראש משלחת המורכבת משלושה צוותים אשר יבצעו Roadshow בשלושת הימים הקרובים. אורן יבחן גיוס "בנצ'מרק" בסך של כחצי מיליארד דולר, כאשר ה-Roadshow מיועד לבחינת האפשרות לביצוע הנפקת חוב דולרי של מדינת ישראל, אשר יתקיים בקרב משקיעים באירופה ובארה"ב, בחוף המזרחי ובחוף המערבי.

כפי שפורסם ב"גלובס", גיוס ההון נדחה לפני כשלושה שבועות עקב תנאי השוק, אך אנשי החשכ''ל בדקו מאז, כמעט על בסיס יומי, את מצב השוק.

גורמים באוצר הדגישו כי החשכ"ל בודק על בסיס כמעט יומי את תנאי השוק, אז ניסה אורן לגייס לפחות 750 מיליון דולר באגרות חוב ל-10 שנים בריבית שנעה בין 5.5% ל-6%.

כפי שפורסם, מי שיובילו את הנפקת האג''ח תהינה סיטיבנק, גולדמן זאקס ודויטשה בנק, כאשר JP מורגן לא תשתתף. עוד נודע ל"גלובס", כי במקור, מריל לינץ' צריכה הייתה להית מעורבת בהנפקה אך מסיבות לא ברורות, היא הוחלפה בגולדמן סאקס ונשאה מחוץ להנפקה.

גיוס בחו''ל הוא שלב קריטי בניהול המדיניות הפיסקאלית של מדינת ישראל בעת הזו שכן, על פי הערכות האופטימיות, הגרעון הממשלתי של מדינת ישראל צפוי להסתכם בלא פחות מ-6% תוצר, קרי כ-40 מיליארד שקל, רובו עקב "בור ענק" של 35 מיליארד שקלים בגביית מיסוי. הכספים שיגיעו מחו''ל צפויים להיות קריטיים לצורך מימון הגרעון.