חברת אלומאייר גייסה 4.75 מיליון שקל לפי שווי של 10 מיליון שקל ומגייסת 15 עובדים

בין המשקיעים מרב גולד, עמית ביאל וקרן רוטשילד ישראל במסגרת עסקת ההשקעה נקבעה אופציה להשקעת המשך של 3 מיליון שקל

קבוצה בראשות מרב גולד, עמית ביאל, קרן "אדמונד דה רוטשילד הזדמנויות ישראליות" ומשקיעים פרטיים השלימו היום עסקת השקעה של 4.75 מיליון שקל בחברת אלומאייר, הפועלת בתחום מעטפת הבניין (אלומיניום, זכוכית, חיפויים ועוד). למשקיעים שמורה אופציה להשקיע בהמשך 3 מיליון שקל נוספים. שווי החברה לצורך ההשקעה הוא 10 מיליון שקל לפני הכסף.

בניגוד למתרחש בתעשייה כעת, החברה מגייסת לא רק כסף, אלא גם עובדים - צפויה להגדיל בקרוב את מצבת כוח האדם שלה, העומדת כעת על 60 עובדים, ב-25%.

לאחר השלמת העסקה, כולל מימוש האופציות, יהיה מבנה הבעלות כלהלן: קבוצת המשקיעים בראשות עמית ביאל ומרב גולד -40%; משפחת המייסדים קלינגר - 40%והציבור - % 20.

מקבוצת המשקיעים נמסר, כי הנהלת החברה הנוכחית תישאר על כנה, כמנכ"ל הקבוצה ימשיך לכהן עמית קלינגר וכמנכ"ל אלומאייר ישראל ישמש נחום קדמיאל. מרב גולד תמונה ליו"ר פעיל של החברה, ותעסוק ביחד עם המנכ"ל בבניית האסטרטגיה העסקית לשנים הקרובות. מרב גולד, בעלת 20 שנות ניסיון עסקי וניהולי, הובילה באחרונה את תחום התעשייה של קבוצת פישר-ברונפמן (בעלי דיסקונט).

אלומאייר פועלת בתחום מעטפת הבניין (אלומיניום, זכוכית ועוד) בבניינים רבי קומות ובמבנים מיוחדים כדוגמת מגדלי עזריאלי, היכל נוקיה, בית-המשפט העליון ומגדל אדגר. עד היום ביצעה 3,500 פרויקטים בישראל ובחו"ל, בין היתר בהודו, אנגליה, אירלנד, ג'מייקה ומזרח אירופה.

החברה נוסדה בשנת 1964 ע"י משפחת קלינגר, הפכה לציבורית בשנת 1992, והפסיקה להיסחר בבורסה בשנת 2004. בשנת 2001 חוותה משבר פיננסי שחייב את הנהלתה להפעיל תוכנית הבראה ארוכת טווח.

"מדובר בעסקה מבטיחה דווקא על רקע המשבר הכלכלי הנוכחי. מבנה הבעלות החדש, המשלב הנהלה ותיקה, מנוסה ומחויבת לחברה, מבטיח יכולת ניווט גם במים סוערים. הרכישה מבוצעת במבנה ובמחירים טובים והשלמתה משפרת את מבנה ההון של החברה ואת מעמדה הפיננסי", אמר עמית ביאל.

עמית קלינגר, מנכ"ל אלומאייר ציין, כי "תוכנית ההבראה שנקטנו בשנים האחרונות הצליחה לשמר את שביעות הרצון של הלקוחות גם בעיתות משבר. הצבנו לעצמנו יעדים בישראל ובחו"ל כבר בשנה הקרובה ואנו בטוחים שנעמוד בהם". בחברה מעריכים כי תוצאות הפעילות לשנת 2008 יציגו שיפור ניכר.