רווחי אורקל ירדו מעט אך היו גבוהים ב-3 סנט מהצפי; החברה הודיעה לראשונה על חלוקת דיבידנד

במסחר המאוחר בוול סטריט טיפסה המניה בכ-7% ; הרוויחה ברבעון האחרון 1.33 מיליארד דולר לעומת 1.34 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ; המכירות היו 5.45 מיליארד דולר, עלייה של 2%

ענקית התוכנה אורקל דיווחה אתמול בסיום המסחר בוול סטריט על ירידה קלה ברווחיה בסיום הרבעון הפיסקלי השלישי שהיה בין דצמבר לפברואר, אך עדיין מעל לתחזיות המוקדמות. הירידה ברווחיות נובעת מהסביבה העסקית הקשה במגזר הטכנולוגיה אשר גרמה לירידה במכירות הרשיונות לתוכנה, עם כי פחות משצפו בשוק. כמו כן נפגעה הרווחיות מהעלייה בשערו של דולר.

החברה גם הודיעה על חלוקה ראשונה של דיבידנד, במחווה נדירה כיום בשוק של הפגנת ביטחון, וזאת כאשר חברות מובילות אחרות מודיעות על קיצוץ או דחייה בחלוקת הדיבידנדים על מנת לשמר על המזומנים שבקופותיהן.

על רקע זה טיפסה המניה בכ-7% לרמה של 16.94 דולר במהלך המסחר המאוחר, וזאת לאחר שבמהלך המסחר בטרם פרסום הדו"חות רשמה המניה עלייה של 2.8% וסגרה ב-15.83 דולר.

אורקל דיווחה כי הרוויחה ברבעון האחרון סך של 1.33 מיליארד דולר או 26 סנט למניה לעומת 1.34 מיליארד דולר שהרוויחה ברבעון המקביל אשתקד. לאחר הפחתה של הוצאה חד פעמית הסתכם הרווח ב-35 סנט למניה, כ-3 סנט גבוה יותר מההערכות האנליסטים בוול סטריט.

מכירות החברה היו 5.45 מיליארד דולר, עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, זאת למרות שבתחזיות המוקדמות שפרסמה אורקל נאמר כי ההכנסות יעלו ב-11%, האנליסטים בשוק חזו כי החברה תדווח על הכנסות נמוכות יותר של 5.42 מיליארד דולר.

המכירות החדשות של רשיונות לתוכנה, אשר מעידות על היקף עמלות השירות להן יכולה לצפות החברה בעתיד ירדו ב-6% ל-1.5 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות המוקדמות של החברה. מספר אנליסטים צפו כי תרשם בסעיף זה ירידה חדה בהרבה.

מנכ"ל אורקל, לארי אליסון אמר על התוצאות הכספיות: "זו הישג אדיר אל מול ההאטה הרצינית בכלכלה העולמית".