בעקבות התפרצות הסלמונלה בארה"ב: בתעשיית התרופות מובילים מהלך לפצל את ה-FDA ל-2 חטיבות

כך מדווחת סוכנות הידיעות AP ; השחקנים המובילים בתעשייה מקווים כי הפיצול יביא לשיפור בתגובה של הגוף המהווה את הבקרה על הבטיחות הבריאותית בארה"ב, ע"י אישור מהיר ויעיל יותר של תרופות חדשות

בתעשיית התרופות האמריקנית מובילים מהלך לייעל את מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, ולחלק את הגוף ל-2 חטיבות. כך מדווחת היום (א') סוכנות הידיעות AP.

המהלך עלה בתעשייה על רקע התפרצות של חיידק הסלמונלה בארה"ב, במוצרים הקשורים לבוטנים, והשחקנים המובילים בתחום מקווים כי הוא יביא לשיפור בתגובה של הגוף המהווה את הבקרה על הבטיחות הבריאותית בארה"ב, ע"י אישור מהיר ויעיל יותר של תרופות חדשות.

במהלך, נשקלת האפשרות לפצל את ה-FDA לחטיבה שתעסוק במזון, ולחטיבה שתתמקד בתרופות ומצורים נלווים. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, חיזק את המהלך בכך שמינה ביום שבת שני מומחים בתחום הבריאות לתפקידי מפתח במינהל המזון והתרופות, וכן מינה צוות מייעץ שיחקור ויעריך מחדש את חוקי הבריאות של המדינה, התקפים כבר מספר עשורים.

בכירים בתעשיית התרופות מקווים שהמהלך יהווה הזדמנות לזרז את מתן האישורים של ה-FDA לתרופות חדשות, ע"י הקלת הביורוקרטיה שנלווית לחוקים נוקשים ומחמירים בתחום בטיחות המזון.

"לפי ההיסטוריה של ה-FDA, המפקח מתמקד לרוב בתרופות ומוצרים נלווים, ופונה לבדיקת הבטיחות של מוצרי המזון, רק אם עולה שערוריה הקשורה לכך, או שפורצת איזושהי מגפה". אמר פרופ' מייקל טיילור, בכיר לשעבר ב-FDA ובמשרד החקלאות האמריקני.

נזכיר, כי יצרנית חמאת הבוטנים האמריקנית Peanut Corp, שהיתה תחת חקירה של הרשויות בארה"ב, על כך שמוצרים שסיפקה לחברות, חנויות, בתי אבות וקפיטריות במוסדות בארה"ב, היו נגועים בחיידק הסלמונלה - פשטה רגל בחודש שעבר, לאחר שמוצרים נקשרו להתפרצות החיידק בארה"ב. הפרשה החלה כשהרשויות בארה"ב חקרו כי כמות מסחרית של חמאת בוטנים, שסופקה ע"י Peanut Corp היתה נגועה בחיידק הסלמונלה, שגרם למאות אנשים ב-43 מדינות בארה"ב לחלות, ואף גרם למותם של 6 מהם. עד כה, ההתפרצות של חיידק הסלמונלה הביאה 630 אמריקנים לחלות, וגרמה למוות של 9 מהם. החיידק הוא הגורם מספר אחד בארה"ב להרעלות מזון.