מידרוג הורידה את דירוג כל סדרות האג"ח של אפריקה ישראל מ-A3 ל-Baa1 עם אופק שלילי

לאפריקה ישראל יש עומס פרעונות משמעותי לשנים הקרובות ובשנתיים הקרובות עליה לשלם 1.8 מיליארד שקל בגין קרן, ריבית והצמדה של אג"ח

חברת דירוגי האשראי מידרוג הורידה את דירוג כל סדרות האג"ח של אפריקה ישראל מ-A3 ל-Baa1 עם אופק שלילי. זו הורדת הדירוג השנייה לחברה בתקופה האחרונה, לאחר שבנובמבר 2008 הורידה מידרוג את דירוג אפריקה מ-Aa3 ל-A3 עם אופק שלילי.

מחבר המסמך, רן גולדשטיין, מסביר שהורדת הדירוג הינה נוכח עלייה נוספת ברמת הסיכון של החברה לאור הימשכות והחרפת המשבר בשווקי פעילותה המרכזיים של החברה, הפוגעת ביכולת החברה לשפר את רמת נזילותה ולהשפיע על יכולתה לייצר תזרימים משמעותיים לשירות היקף הפרעונות החל עליה, בעיקר בשנים 2011 ואילך.

במידרוג מציינים שהעלייה ברמת הסיכון אף באה לידי ביטוי בהחלשות משמעותית של יחסי איתנותה הפיננסית במהלך שנת 2008, הצפוי להתבטא בעיקר ברבעון האחרון לשנת 2008. אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, תפרסם את התוצאות לסיכום 2008 ביום שני הבא. החברה פרסמה אזהרת רווח לפיה היא צופה הפסד של כ-2.7 מיליארד שקל בגין הפחתת שווי של נכסים בעיקר בארה"ב.

לאפריקה ישראל יש עומס פרעונות משמעותי לשנים הקרובות ובשנתיים הקרובות עליה לשלם 1.8 מיליארד שקל בגין קרן, ריבית והצמדה של אג"ח. "על מנת לשרת את עומס הפרעונות, במהלך החודשים האחרונים החברה מבצעת צעדים משמעותיים להגדלת נזילותה זאת על ידי מימושים או נטילת הלוואות על נכסיה המרכזיים, בעיקר בישראל. לחברה מגוון נכסים איכותיים, בעיקר בישראל, כגון קניון רמת אביב", מציינים במידרוג.

במהלך חודש דצמבר 2008 חילקה חברת הבת (71.7%) אפ"י פיתוח דיבידנד משמעותי, בהיקף של כ-200 מיליון דולר. מנגד, החברה במהלך התקופה פרעה ניירות ערך מסחריים בהיקף משמעותי, כך שלא נצברו יתרות מזומנים נוספות כתוצאה מקבלת הדיבידנד. במידרוג מסבירים שהחל משנת 2011 גדל היקף הפרעון, שעל החברה לעמוד בו, בגין קרן אג"ח, ריבית והצמדה ומגיע לכ-1.1 מיליארד שקל, וכ-1.4 מילארד שקל בשנת 2012. על מנת לשרת חוב זה, אמורה החברה לייצר תזרימים משמעותיים אשר חלקם נובע גם מפעילותה ברוסיה.

אפריקה ישראל