פורסם צו פירוק ל"עוף העמק": העובדים יפוטרו וייקלטו מחדש ע"י המפרק

מוקדם יותר היום נפגשו נציגי ההסתדרות עם רשם האגודות והביעו תמיכה בהליך הפירוק ; בהסתדרות מקווים כי בזמן הפירוק ניתן יהיה למצוא רוכש למשחטה, שיבריא את המקום ויעסיק תחתיו את העובדים

רשם האגודות השיתופיות, הכפוף למשרד התמ"ת, פרסם אחר הצהריים (ב') צו פירוק למשחטת "עוף העמק" שברמת-ישי. משמעות הדבר היא סיום העסקתם של 200 העובדים, שיועסקו מחדש על-ידי המפרק שנבחר למשימה, עו"ד נמרוד טפר, וזאת רק אחרי שיציג מקורות מימון להעסקתם.

מוקדם יותר היום נפגשו נציגי ההסתדרות עם רשם האגודות, והביעו תמיכה בהליך הפירוק. בהסתדרות מקווים כי בזמן הפירוק ניתן יהיה למצוא רוכש למשחטה, שיבריא את המקום ויעסיק תחתיו את העובדים.

בהסתדרות הדגישו כי הליך הפירוק הוא בלתי נמנע, לאחר שנודע כי בעלי המשחטה - אגודה שיתופית המורכבת מ-14 מושבים וקיבוצים באזור עמק-יזרעאל - מעוניינים להשיב את מלוא הלוואת הבעלים שנתנו למשחטה, בתמורה לשיעבוד הקרקע.

המפרק הוסמך על-ידי רשם האגודות השיתופיות להציע את נכסי המשחטה למכירה, "תוך מתן עדיפות לקונה אשר יתחייב להפעיל את המשחטה ולהעסיק את עובדיה". המפרק יהיה רשאי להתקשר עם ההסתדרות ועם הנושים השונים כדי להעמיד סכום חודשי של כ-233 אלף שקל לתקופה של 6 חודשים, לצורך הוצאות פירוק.