אלי האנה מואשם בהעלמת הכנסות בסך 13 מיליון שקל מייבוא סטרואידים

עפ"י האישום, האנה לא נרשם כ"עוסק מורשה" לפי חוק מע"מ, לא ניהל ספרי הנהלת חשבונות, לא הוציא חשבוניות מס בגין העסקאות שערך, לא דיווח לרשויות המס על ביצוע העסקאות ולא שילם את המס הנובע מהן

לבית משפט השלום בתל-אביב הוגש כתב אישום נגד "מר עולם" לשעבר, אלי האנה, או בשמו האמיתי אלכס הנה, המואשם בייבוא סטרואידים מחו"ל תוך העלמת הכנסות של 13 מיליון שקל. להאנה מיוחסות עבירות על חוק מע"מ ופקודת המכס, העלמת הכנסות והלבנת הון. הפרשה נחקרה במחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים.

בכתב האישום שהגיש עו"ד שלמה קלימיאן מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים, נאמר כי האנה (41) עוסק בפיתוח גוף וכושר אישי, והוא חסר השכלה או הכשרה רפואית פורמלית.

במהלך השנים 2001-2008 האנה הפעיל וניהל מישראל עסק בינלאומי לייבוא ולמכירת סטרואידים ותרופות בארץ ובחו"ל. בנוסף, הוא לא נרשם כ"עוסק מורשה" לפי חוק מע"מ, לא ניהל ספרי הנהלת חשבונות, לא הוציא חשבוניות מס בגין העסקאות שערך, לא דיווח לרשויות המס על ביצוע העסקאות, ולא שילם את המס הנובע מהן.

לטענת המדינה, האנה ייבא, מכר ושיווק את הסטרואידים והתרופות לצורכי פיתוח גוף שלא כדין ובניגוד להתוויה הרפואית שלהם. כל זאת, מבלי שבדק את מצבם הרפואי של הלקוחות ומבלי שהחזיק ברישיון מאת משרד הבריאות לייבוא ושיווק הסטרואידים. בכך, פעל האנה בדרך נמהרת ורשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום להם לחבלה.

מדובר בסטרואידים ותרופות המשמשים, על-פי ההתוויה הרפואית, לטיפול בבעלי חיים, סטרואידים אנאבוליים המשמשים לטיפול הורמונלי חלופי במקרים של חוסר בהורמון הטסטוסטרון, תרופות המשמשות לטיפול בסרטן השד אצל נשים, תרופות המשמשות לטיפול בבעיות שינה ו/או במתח וחרדה, ותרופות המשמשות לטיפול באין אונות.