לראשונה מאז שנת 2000: ישראלי בראש ועדה בארגון הסחר העולמי

עמי לוין, הנספח המסחרי במשרד התמ"ת בג'נבה ונציג במשלחת ישראל לארגון הסחר העולמי (WTO), נבחר לעמוד בראש ועדת הארגון העוסקת בחסמי סחר טכניים

בימים אלו זכתה ישראל להישג ניכר בזירה הבינלאומית. עמי לוין, הנספח המסחרי במשרד התמ"ת בג'נבה ונציג במשלחת ישראל לארגון הסחר העולמי (WTO), נבחר לעמוד בראש ועדת הארגון העוסקת בחסמי סחר טכניים. המינוי נכנס לתוקפו אתמול.

עמי לוין, יהיה הישראלי הראשון המכהן בראש ועדה בארגון הסחר העולמי מאז שנת 2000. לוין הנו בוגר קורס הנספחים המסחריים של משרד התמ"ת, ומאז 2005 משמש כנציג ישראל לארגון הסחר העולמי כמו גם כנספח המסחרי לשוויץ.

בועז הירש, המשנה למנכ"ל ומנהל מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, ציין כי מדובר בשדרוג משמעותי של פעילות ישראל ב-WTO. "מדובר בוועדה חשובה בארגון הסחר העולמי, שישראלי נבחר לעמוד בראשה, אין ספק כי תחום חסמי הסחר הטכניים, הכולל נושאים קריטיים לסחר הבינלאומי הינו מרכזי בימים אלה של משבר כלכלי וחשש מפרוטקציוניזם ביחסי הסחר הגלובליים. עצם העובדה שנציג ישראל נבחר על ידי כלל חברות הארגון לכהן בתפקיד, מעידה על ההכרה שלישראל תפקיד חיובי בתפקודו של הארגון".

WTO הוא הארגון הבינלאומי המוביל בכל הקשור ליחסי הסחר הגלובליים. בארגון חברות 153 מדינות, והוא עוסק במגוון נושאים הקשורים לליברליזציה והסדרה של הסחר הגלובלי. בשנים האחרונות נתקל הארגון בקשיים להסכים על הסכם סחר עולמי חדש (מה שמוכר כ"סבוב דוחה"). באחרונה הסכימו ביניהם ממשל אובאמה ונציבות האיחוד האירופי להגביר את המאמצים על מנת לחתום במהרה על הסכם חדש במסגרתWTO .