זינוק של 43% במחיר הדלק הסילוני העביר את אל-על ב-2008 להפסד נקי של 38.8 מיליון דולר

מחיר הדלק מהווה 43% מהוצאות ההפעלה של החברה ; בשורה העליונה רשמה החברה עלייה של 8.7% בהכנסות שהסתכמו ב-2.1 מיליארד דולר ; ב-2008 טסו עם אל-על 3.5 מיליון ישראליים ו-2.2 מיליון תיירים

חברת התעופה הישראלית אל-על , פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון האחרון של 2008 ולסיכום שנת 2008 כולה. בשורה העליונה רשמה החברה ב-2008 עלייה של 8.7% בהכנסות שהסתכמו ב-2.1 מיליארד דולר. בשורה התחתונה עברה החברה להפסד שנתי של 38.8 מיליון דולר לעומת רווח של 44.8 מיליון דולר ב-2007.

בדו"ח הדירקטוריון נכתב כי שנת 2008 התאפיינה בהמשך גידול התנועה בנתב"ג, הן בתנועת הישראלים היוצאים והן בתיירות הנכנסת כשמאידך חלה ירידה בתנועת המטען כתוצאה מירידת הייצוא בדרך האוויר.

החברה רשמה ב-2008 עלייה של 400 אלף במספר התיירים (22%) שהסתכמו ב-2008 ב-2.19 מיליון תיירים ועלייה של 119 אלף (3%) במספר היוצאים הישראלים שהסתכמו ב-2008 ב-3.5 מיליון נוסעים.

בתחום ייצוא וייבוא מטענים רשמה החברה עלייה של 1% בייבוא שהסתכם ב-140 אלף טון וירידה של 9% בייצוא שירד ב-2008 ל-182 אלף טון.

בחברה הסבירו כי במהלך 2008 עם התנודות החריפות במסחר בנפט עלו מחירי הדלק הסילוני ב-43% בממוצע לעומת 2007. מחיר הדלק מהווה 43% מסך התפלגות הוצאות ההפעלה של החברה.

בחברה ציינו כי מדיניות "השמיים הפתוחים" של ממשלת ישראל נמשכה גם בשנת 2008 והכניסה לתחרות על הנתיבים מישראל שמונה חברות תעופה זרות נוספות שהחלו בהפעלת טיסות סדירות בקו לישראל וממנה וחברות אחרות הוסיפו תדירויות וקיבולת.

סך היצע המושבים של חברות התעופה הזרות הסדירות בקו לישראל וממנה גדל בשנה זו בכ-20% ביחס לשנת 2007 ובכ-61% בשלושת השנים האחרונות. באל-על ציינו כי הגידול בהיצע של החברות הזרות לנוסע הישראלי גרם להחרפת התחרות בחלק מהקווים ולירידה בחלק השוק של אל-על מתוך סך כול תנועת הנוסעים בנתב"ג.