חברה ביקשה למשוך דיבידנד לישראל ב-700 מיליון שקל בשל המיסוי המופחת

רשות המסים נתנה באחרונה החלטת מיסוי (רולינג) לחברה המבקשת למשוך דיבידנד לישראל בהיקף של 700 מיליון שקל, בשל המיסוי המופחת על דיבידנד בישראל

רשות המסים נתנה באחרונה החלטת מיסוי (רולינג) לחברה המבקשת למשוך דיבידנד לישראל בהיקף של 700 מיליון שקל, בשל המיסוי המופחת על דיבידנד בישראל. כך נודע ל"גלובס".

לצורך השוואה - בשנת 2006 כולה, שנחשבה לשנה מוצלחת כלכלית, נמשכו לישראל דיבידנדים בסך כולל של 850 מיליון שקל; בעוד במקרה הנוכחי מדובר על חברה בודדת.

תוכנית הדיבידנד של הרשות נכנסה לתוקף באחרונה, בצד הקלות נוספות למשקיעי חוץ, שנועדו למשוך משקיעי חוץ לישראל. התוכנית מאפשרת למשוך דיבידנד לישראל בתשלום מס מופחת של 5% במקום 25%. ברשות המסים צופים כי המהלך ימשוך לישראל כ-4-5 מיליארד שקל בשנת 2009.

ההקלות הנוספות למשקיעי חוץ כוללות פטור מממס על מכירת ני"ע וכן פטור ממס על ריבית שנצברה על אג"ח קונצרני. לפי נתוני בנק ישראל, חל גידול בהשקעות חוץ באג"ח קונצרני בינואר 2009 בגובה 50 מיליון דולר. הממוצע השנתי עמד על כ-10 מיליון דולר בלבד.

בהתייחס להחלטת המיסוי בעניין משיכת דיבידנד בגובה 700 מיליון שקל, נמסר מרשות המסים, כי לא ניתן להתייחס באופן פרטני להחלטה כזו או אחרת. עם זאת, ציינו ברשות כי "יש התעניינות רבה בנושא", וכי בימים הקרובים תצא הבהרה מקצועית בנושא.

לדברי מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, "תכניות הרשות למשבר הכלכלי כוללות תמהיל ראוי של העמקת הגבייה וחיזוק רשת המס במקומות הנכונים ובמקביל שימוש במכשיר המס ככלי מרחיב. יש לנו כבר קבלות: תוכנית הדיבידנד והפטורים לתושבי חוץ תרמו באופן מיידי להגדלת עוגת המשאבים במשק הישראלי".