ח"כ פינס נגד זיו: הדעת לא סובלת שמנכ"ל בנק שהפסיד כמיליארד שקל יקבל פיצויי פרישה בעשרות מיליונים

"בכוונתי לקדם הצעת חוק שתחייב הגבלת פיצויי פרישה בחברות ציבוריות; המדינה צריכה להתנות העברת כספים למוסדות לא רווחים בביטול בונוסים למנהלים ובהקטנת משכורות ופיצויי פרישה למימדים ריאליים"

ח"כ אופיר פינס מתייחס היום (ה') לפרסומים על הפסדי בנק הפועלים ופיצויי הפרישה של מנכ"ל בנק הפועלים הפורש צבי זיו:

"הבנקים ממשיכים לנהוג בכספי הציבור כאילו זה כספם הפרטי ולהעניק "מצנחי זהב" בסכומים אסטרונומיים. הדעת לא סובלת שמנכ"ל של בנק שהפסיד כמעט מיליארד שקל יקבל פיצויי פרישה של עשרות מיליוני שקלים", אומר פינס.

"כל זאת בזמן שהמשק סובל ממחנק אשראי והבנקים מסרבים להוריד ריבית לעסקים ואזרחי שכורעים תחת הנטל", מוסיף.

"בכוונתי לקדם הצעת חוק שתחייב הגבלת פיצויי פרישה בחברות ציבוריות. בנוסף, המדינה צריכה להתנות כל העברת כספים למוסדות לא רווחים בביטול בונוסים למנהלים ובהקטנת משכורות ופיצויי פרישה למימדים ריאליים".

כזכור, בנק הפועלים פירסם הבוקר את תוצאותיו הרבעוניות והשנתיות ל-2008. הבנק סיים את 2008 בהפסד נקי של 895 מיליון שקל, ההפסד מפעולות רגילות - 1.47 מיליארד שקל.

לדברי הבנק, ההפסד ב-2008, בהשוואה לרווח של 2.68 מיליארד שקל ב-2007, נובע ברובו מהפסד בסך של 3.1 מיליון שקל לפני מס (סך של 1.9 מיליון שקל לאחר מס) שנרשם בדוחות הכספיים של הבנק לרבעון הראשון של שנת 2008, לאחר סגירת החשיפה לאגרות חוב מגובות משכנתאות (MBS) בארה"ב ומכירת מלוא התיק בתמורה לסך כולל של 2.55 מיליארד דולר.

ממעקב "גלובס" כפי שפורסם אתמול (ד') עולה כי מרגע כניסתו לתפקיד צבר זיו עלויות שכר בסכום כולל של 84.1 מיליון שקל (מתואמי אינפלציה), אך אם לוקחים בחשבון גם את עלויות שכרו אשתקד, שייוודעו לציבור המשקיעים רק לקראת סוף החודש, ואת מצנח הזהב המכובד שלבטח יקבל עם פרישתו, ניתן להניח כי זיו צבר במהלך שנות כהונתו בבנק למעלה ממאה מיליון שקל, ואולי אף קצת יותר, אם לוקחים בחשבון את עלויות שכרו טרם כניסתו לתפקיד המנכ"ל והימנותו על חמשת מקבלי השכר הבכירים של בנק הפועלים מדי שנה. בנוסף, לפי חוזה ההעסקה של זיו הוא יהיה זכאי להמשיך ולקבל שכר עד סוף שנת 2010.