S&P מעלות הורידה את הדירוג לאזורים בדרגה אחת ל-"+BBB" עם אופק דירוג שלילי

זאת, בעקבות אזהרת הרווח של אזורים להפסד של בין 400 ל-450 מיליון שקל ; לחברה קשיים עם חברות בנות המושקעות בנדל"ן במזרח האירופה וגם החברה האם - בוימלגרין קפיטל נמצאת בסכנה קיומית

גדי בארי, אנליסט ב-S&P מעלות הודיעה בהודעה של חברת הדירוג כי הורידו את דירוג האשראי של חברת אזורים שנמצאת בשליטת שעיה בוימלגרין בדרגה אחת מ"-A" לרמה של "+BBB" עם תחזית דירוג שלילית, בעקבות אזהרת הרווח של אזורים להפסד של בין 400 ל-450 מיליון שקל.

בחברת הדירוג ציינו כי ההפסדים עלולים להביא את החברה ליחס לחוב ל-CAP העולה משמעותית על 80% כלשחברה קיימות אמות מידה פיננסיות במסגרת הלוואות משני תאגידים בנקאיים כי יחס החוב ל-CAP לא יעלה על 80%.

אבן הריחיים על צווארה של חברת אזורים היא הפעילות שלה במזרח אירופה באמצעות קבוצת לגנא המוחזקת על ידי החברה בשיעור של כ-90%. להערכת S&P מעלות, לחברות שבקבוצה הכוללות את אנגל אירופה ואנגל משאבים בעיות נזילות העלולות להחמיר בתקופה הקרובה.

בנוסף ציינו בסוכנות הדירוג כי בעלת השליטה באזורים, חברת בוימלגרין קפיטל השולטת ב-65% מאזורים מצויה במצב נזילות קשה עד כדי כך כי קיים ספק לעצם קיומה כעסק חי.