העגורן המשמש לבניית "מגדלי ספייס" של אפריקה ישראל משבית את מנחת המסוקים בביה"ח בילינסון

על קרקע השייכת לעמוס לוזון בשכונת נווה עוז בפתח תקווה, החליט לב לבייב להקים שני מגדלים בני עשרים קומות ; בבית החולים רותחים: "מדובר בבריונות ובהתנהגות לא תקינה - מסכנים חיים של פצועים פוטנציאליים ושל טייסים"

פרויקטים רבים בתחום הנדל"ן נתקלים בשלביהם הראשונים בהתנגדות ציבורית, אך נדמה שהפעם - כשבריאות הציבור נדחקת לטובת שני מגדלים - השתנו החוקים. על קרקע השייכת לעמוס לוזון בשכונת נווה עוז בפתח תקווה, מרחק מאתיים מטרים ממנחת הנחיתה של בית החולים בילינסון, החליט לב לבייב להקים שני מגדלים בני עשרים קומות. זהו פרויקט "ספייס" של אפריקה ישראל. תושבי השכונה, המנהלים קמפיין נגד הבניינים החדשים, קוראים להם "מגדלי הפיקוח של לוזון ואפריקה ישראל'.

לא במקרה. בעיה מדאיגה של בטיחות תעופה נגרמת מהפרויקט, משום שהעגורן המשמש לבניית המגדלים משבית את מנחת המסוקים שמפנים פצועים לבילינסון. המקומון "מלאבס" חשף בשבוע שעבר שהפרויקט הוקפא באמצע פברואר, בעקבות הנחיות רשות התעופה האזרחית. רק בתחילת השבוע החלו עבודות תיקון הליקויים, והמנחת צפוי לחזור לפעילות בעוד שבועיים.

ד"ר ערן הלפרין, מנהל בילינסון, זועם: "מדובר בהתנהגות לא תקינה. זאת שערורייה, כיצד מסכנים חיים של פצועים פוטנציאליים ואולי גם חיים של טייסים. כבר חודש שהמנחת לא פועל. אם הנושא לא יטופל בהקדם וכראוי, אנחנו שוקלים לפנות לכל סעד משפטי. המצב משול לרוכל שיחליט להציב דוכן מול כניסת בית החולים ולחסום אותה - ולא משנה אם יש לו כמה שקלים בכיס או מיליונים. זאת בריונות".

מדובר אפריקה ישראל מגורים נמסר בתגובה, כי מרגע שהוצא צו הפסקת עבודה, הופסקה הבנייה לאלתר בפיקוחה של העירייה. "החברה פעלה מול הגורמים הרלבנטיים לקבלת הנחיות שיאפשרו את חידוש העבודה. ב-24 במארס התקבלו ההנחיות מרשות התעופה האזרחית להנמכת העגורן, והן יבוצעו כך שתתאפשר הפעלת המנחת וחידוש הפרויקט באופן מיידי", נמסר.