בין G-20 לנתוני התעסוקה: הדולר נחלש ב-0.24% לשער יציג של 4.165 שקלים; בסיכום שבועי איבד 0.74%

האירו התחזק ב-0.52%, ושערו היציג נקבע ב-5.611 שקלים; בסיכום שבועי נחלש ב-1.42% ; בבנק הפועלים ממליצים להחזיק ב-10% מט"ח בתיק ההשקעות - ולהתמקד בדולר

על רקע ההתפתחות החשובה ביותר של הימים האחרונים בעולם הכלכלי, החלטות ה-G-20 מאתמול, התנהל היום המסחר הבין בנקאי במט"ח במגמה מעורבת של השקל ביחס לשני מטבעות החוץ העיקריים - הדולר והאירו, ללא תנועות חדות.

כזכור, אתמול הודיע ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, כי מנהיגי 20 המדינות המפותחות והמתפתחות הגדולות בעולם הסכימו על סדרת צעדים לשיקום הכלכלה העולמית, ובראשם מתן טריליון דולר לקרן המטבע הבינלאומית ולבנק העולמי כדי לסייע למדינות המתמודדות עם המשבר ברחבי העולם.

בנוסף, בעולם מחכים לנתוני התעסוקה החודשיים בארה"ב, שיפורסמו שעה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט. נתוני חודש מארס צפויים להראות ירידה נוספת של 658 אלף משרות, ושיעור האבטלה צפוי לעלות ל-8.5% - השיעור הגדול ביותר מזה 25 שנה.

הדולר נחלש היום ב-0.24%, ושערו היציג נקבע ב-4.165 שקלים. האירו התחזק ב-0.52% לשער יציג של 5.611 שקלים.

בסיכום שבועי ירד שער הדולר ב-0.74%, והאירו סיכם ירידה שבועית חדה יותר - של 1.42%.

בנק הפועלים: הדולר - מטבע מקלט מרכזי במשבר הגלובלי

הדולר נסחר השבוע במגמה מעורבת בשוק המט"ח הבינלאומי, בזמן שבשווקים המתינו למפגש ה-G20, כדי לראות האם מנהיגי העולם יצטרפו לתוכניות הסיוע של אובמה. רמת העצבנות בשווקים עלתה, לאחר שפורסם כי הבית הלבן מוכן לאפשר ליצרנית הרכב GM לפשוט רגל. בהמשך, פקיד בכיר בממשל האמריקני הכחיש את הדברים.

השבוע החליט הבנק המרכזי של אירופה להפחית את הריבית של האירו בשיעור של 0.25% לשפל של 1.25%, לעומת ציפיות להפחתה חדה יותר, בשיעור של 0.5%. בעקבות זאת, לקראת סוף השבוע האירו התחזק מול הדולר. גם השבוע, המשיכו הנתונים הכלכליים ברחבי העולם להצביע על חולשה, כולל בארה"ב.

אנו עדיין ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10% מתיק ההשקעות תוך התמקדות בעיקר בדולר, המהווה מטבע מקלט מרכזי במשבר הגלובלי.

[לאתר המט"ח]