ריסרץ' אין מושן עקפה את צפי האנליסטים וסיפקה תחזיות טובות מהצפוי לרבעון הנוכחי

הוויחה 90 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים ל-84 סנט למניה ; מצפה לרווח של 88-97 סנט למניה ברבעון הראשון, לעומת צפי השוק ל-82 סנט למניה

יצרנית הבלקברי, ריסרץ' אין מושן , דיווחה אמש (ב'), לאחר תום המסחר בוול סטריט, על גידול של כ-26% ברווחי הרבעון הפיסקלי הרביעי שלה, מעט יותר מהצפי בשוק, על רקע מכירות חזקות של קו מוצרי מכשירי הטלפון החכמים.

מניות החברה זינקו במסחר המאוחר ביותר מ-20%, וזאת על רקע העלאת תחזיותיה לרבעון הנוכחי. המניה נפגעה בחודשיים האחרונים מחששות שמא ההאטה הכלכלית, בשילוב עם ההשקה השאפתנית של מכשירים חודשים - כולל המוצר הראשון של החברה בעל מסך מגע - יובילו לקיטון בשולי הרווח.

עבור הרבעון שהסתיים ב-28 בפברואר, ריסרץ' אין מושן אמרה כי היא הרוויחה 518.2 מיליון דולר, או 90 סנט למניה, לעומת 412.5 מיליון דולר, או 72 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. שולי הרווח הגולמי ברבעון זה הגיעו ל-40%.

בשורה העליונה, הכנסות החברה צמחו ב-25% ל-3.46 מיליארד דולר.

המנכ"ל המשותף של החברה, ג'ים בלסילי, אמר כי "במהלך השנה, השקנו מספר שיא של מוצרים חדשים, ושיעור קבלתם עלה על ציפיותינו והוביל לצמיחה בנתח השוק של החברה, כמו גם לתוצאות שיא". הוא הוסיף כי סך מנויי הבלקברי עומד כעת על כ-25 מיליון.

ציפיות האנליסטים, אשר עודכנו דרמטית כלפי מטה בעקבות אזהרת הרווח של החברה מפברואר, עמדו על רווח של 84 סנט למניה, על הכנסות בהיקף 3.41 מיליארד דולר.

כאמור, החברה הפתיעה את וול סטריט כשסיפקה תחזית טובה מהצפוי לרבעון הנוכחי. RIM אמרה כי היא מצפה לרווח של 88-97 סנט למניה, לעומת צפי השוק ל-82 סנט למניה. ההכנסות צפויות להסתכם לסך של 3.3-3.5 מיליארד דולר, לעומת 3.37 מיליארד שצופה השוק.