מרדית' וויטני: "מצבו של שוק כרטיסי האשראי עדיין עגום"; האשראי הצרכני עלול להתכווץ ב-2.7 טריליון דולר ב-2010

בראיון ל"פורבס": "האשראי הצרכני באמצעות כרטיסי אשראי, שהתכווץ כבר ב-500 מיליארד דולר, עלול להצטמצם השנה בעוד ב-2 טריליון דולר" ; מרדית' וויטני עבדה עד לא מזמן כאנליסטית הבנקאות של אופנהיימר

אנליסטית הבנקאות שקנתה את עולמה במשבר הבנקאי הנוכחי, מרדית וויטני, עדיין פסימית, כשהיא שמה דגש על הבעיות בשוק האשראי הצרכני. וויטני פתחה לאחרונה חברה משלה ועזבה את תפקידה כאנליסטית הבנקאות הראשית של אופנהיימר.

לטענתה של וויטני, שהתראיינה למגזין הכלכלי "פורבס", האשראי הצרכני באמצעות כרטיסי אשראי, שהתכווץ כבר ב-500 מיליארד דולר, עלול להצטמצם השנה בעוד ב-2 טריליון דולר, או יותר, ו-2.7 טריליון דולר עד סוף שנת 2010.

כשוויטני נשאלה מה השיעור הפיננסי החשוב ביותר שהיא אי פעם למדה, היא חזרה על משפט שסבא שלה אמר: "אתה לא יכול לעשות כסף אם אתה חייב כסף. בעצם, זה שיעור חשוב ביותר גם היום. אני לומדת שיעור כל יום".

"כרטיסי האשראי ימשיכו להצטמצם במערכת, אך המהירות שבה זה כבר מתרחש, וימשיך להתרחש, תביא להשלכות בלתי-רצויות על אמון הצרכנים, על ההוצאה ועל הכלכלה כולה", סיכמה וויטני.

עד כמה חשוב להיות הבנק הראשון שמחזיר את כספי ה-TARP (כספי חבילת החילוץ שנועדו לנקות את מאזני הבנקים מ"נכסים רעילים". א.ה)?

אם אתה הבנק, אז זה חשוב, כי אז אפשר להתרכז בניהול העסק שלך ולא בדאגה להחזר החובות. אך באופן כללי זה לא באמת משנה.