סקר TIM למארס: "האח הגדול VIP" הביא לשיא בחשיפה למאקו, ירידה של 20% לנענע 10

מרבית האתרים רשמו ירידה בחשיפה החודש, למעט פייסבוק ; הפער בין וואלה ל-ynet ממשיך להצטמצם - ועומד על 133 אלף גולשים לשבוע בלבד

לא רק נתוני הרייטינג של "האח הגדול VIP" עברו את נתוני הצפייה בעונה הקודמת - גם נתוני הגלישה באתר מאקו של זכיינית ערוץ 2 המשדרת את תוכנית הריאליטי, קשת, חצו את שיא שיעור החשיפה לו זכה האתר במהלך העונה הקודמת - כך עולה מסקר TIM של TNS טלסקר לחודש מארס.

לאתר מאקו נחשפו במארס 1.03 מיליון גולשים, גידול של 25.9% מפברואר - מה שהעלה את האתר למקום השביעי בעשירייה הראשונה, עם שיעור חשיפה של 28.7%. שיא החשיפה הקודם נרשם בנובמבר - 28.3%.

האתר של רשת המתחרה התחזק אף הוא, אם כי בשיעור צנוע יותר, ועלה למקום ה-17. בשבוע שעבר השיקה הזכיינית אתר משותף המתארח תחת ynet, ומעניין יהיה לראות בסקר הבא כיצד השפעות המהלך יבואו לידי ביטוי בהרגלי הגלישה. בינתיים, ynet נחלש לשיעור חשיפה של 62.5% ומעט מעליו נחלש גם וואלה ל-66.2% - כאשר הפער בין השניים המשיך להצטמצם גם במארס והסתכם ב-133 אלף גולשים בלבד.

עוד מעולם הטלוויזיה, בולטת ירידה חודשית של 20% בגלישה לאתר נענע10, לאחר שהאחרון נהנה ממומנטום חיובי בחודשים הקודמים, על רקע עליית העונה השנייה של "הישרדות". חרף הירידה בשיעור החשיפה, התברג האתר במקום השישי - לעומת המקום השביעי בפברואר.

המגמה הבולטת ביותר בחודש שחלף הוא היחלשותם של מרבית האתרים. בולטים נגד הזרם הם אתר הרשת החברתית פייסבוק (עלייה של 11.1% ל42.2% ולמקום הרביעי) ואתרי חדשות הספורט - one, שצמח ב-10.7%, וספורט5, שעלה ב-5.8% - אך עדיין נמצא מתחתיו.

הירידות הורגשו גם בזירת האתרים הכלכליים, ושיעור החשיפה השבועי ל"גלובס" ירד ל-14.1%, גם "דה מרקר" רשם ירידה בשיעור החשיפה. עם זאת, המדידה הכללית של אתרים אחרים היא בעייתית יותר - רשת ההיכרויות החברתית "דה מרקר קפה", לדוגמה, מהווה מוקד משיכה גדול לאתר "דה מרקר", ומחפה על חולשה יחסית של חלקי החדשות והפיננסים באתר עצמו, בהשוואה ל"גלובס". לפי ממצאי TIM, שהתפרסמו לפני חצי שנה, כשליש מהגולשים ב"דה מרקר קפה" כלל לא טורחים לבקר באתר "דה מרקר" עצמו. לפי נתונים ש"דה מרקר" פרסום בעצמו, ב"קפה" גולשים כ-30-40 אלף איש ביום, שנספרים בסקר TIM כגולשים באתר למרות שלא נחשפו למידע כלכלי-פיננסי.

מהסקר הנוכחי עולה עוד, כי 16% מהגולשים מתכוונים לקנות באינטרנט מתנות למשפחה או לחברים. סכום ההוצאה הממוצע עומד על 470 שקל, אך ההוצאה עולה כשמדובר בגברים ובהתאם לגיל הגולש.

סקר TIM של TNS טלסקר נערך בקרב מדגם של 800 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה.