ביה"ד לעבודה הורה להקפיא את המשך יישום תוכנית "מצפן" של חברת החשמל ל-45 יום

בתמורה יפסיקו העובדים את העיצומים שמנעו את הפקת הדו"חות הכספיים של החברה ; על-פי ההחלטה לא ינוכה בינתיים שכר העובדים בגין תקופת העיצומים ; שאר העיצומים בחברת החשמל נמשכים לפי שעה כרגיל

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בראשות השופט רמי כהן, הורה היום (א') על הקפאת הצעדים החד-צדדים ליישום תוכנית ההתייעלות "מצפן" למשך 45 ימים. בתמורה להקפאת הצעדים, העובדים יפסיקו את העיצומים שמנעו את הפקת הדו"חות הכספיים של החברה ויחזרו לטפל במערכת ה-ERP בחברה.

במהלך התקופה יתקיים משא-ומתן אינטנסיבי בין ההנהלה לעובדים בניסיון להגיע להבנות, כאשר גם נציגי המדינה אמורים להצטרף לדיונים.

על-פי ההחלטה, וכהסדר ביניים, לא ינוכה בינתיים שכר העובדים בגין תקופת העיצומים. אם העיצומים יימשכו, תהיה החברה רשאית לא לשלם את שכר העובדים החל מהיום.

למעט הדו"חות הכספיים, שאר העיצומים בחברת החשמל יישארו לפי שעה כרגיל, וזאת במסגרת החלטת הוועד להשבית בכל יום חלק אחר בחברת החשמל, כחלק מהמאבק בתוכנית ההתייעלות.

בית הדין לעבודה בחיפה דן היום בבקשת הנהלת חברת החשמל למתן צווי מניעה נגד עיצומי העובדים בחברה.

הנהלת החברה עתרה לבית הדין בטענה כי העובדים אינם מאפשרים את הפקת הדו"חות הכספיים של החברה, לאחר ששיבשו את פעולת מערכת ה-ERP בחברה והפסיקו את גביית הכספים מלקוחות החברה.

הפסד להנהלה: ביה"ד ביטל השעיית חלק מראשי הוועדים במחוז הצפון

בתוך כך, בית הדין לעבודה החליט היום גם לבטל את השעייתם של יו"ר וועד המהנדסים במחוז צפון, יעקב חי; סגנו, מוני קובל; ונציג וועד האקדמאים במחוז הצפון, אמיר כהן.

הנהלת חברת החשמל השעתה בשבוע את השלושה מראשי הוועדים במחוז הצפון, בטענה כי איימו על עובדים שלא לשתף פעולה עם יישום תוכנית מצפן.

בתגובה הגיש הוועד לבית הדין לעבודה בקשה לצו מניעה לביטול ההשעיה. בית הדין קיבל כאמור את העתירה והורה על ביטול ההשעייה לאלתר, ואף חייב את הנהלת החברה בתשלום הוצאות משפט.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "בית הדין קיבל את עמדת החברה, לפיה העיצומים שנקטו העובדים - שמשמעותם איחור בהגשת הדו"חות הכספיים - עלולים לגרום לחברת החשמל נזק חמור ולכן אינם מידתיים. על מנת להאיץ את המשא-ומתן על יישום תוכנית מצפן לשינוי המבנה הארגוני הפנימי בחברה, המליץ בית הדין לצדדים להיכנס להליכי הידברות אינטנסיביים עם המדינה. בשלב זה ממילא התחייבה חברת החשמל להקפיא את המשך יישום התוכנית".

מארגון העובדים נמסר בתגובה כי "החלטת בית הדין מוכיחה את צדקת מאבקם של העובדים".